PANASONIC
Panasonic to marka handlowa koncernu Matsushita Electric Industrial, Co Ltd (MEI) z Osaki, który jest jednym z największych na świecie producentów sprzętu elektronicznego i czołowym dostawcą produktów elektroniki konsumenckiej. Koncern powstał w 1918 roku. Oprócz sprzętu AV (w tym profesjonalnego) oferowane są również rozwiązania dla biznesu oparte o cyfrowe urządzenia biurowe, źródła energii, nośniki danych a także innowacyjne urządzenia gospodarstwa domowego. Matsushita składa się z 11 głównych przedsiębiorstw, które dysponują 49 labolatoriami badawczo-rozwojowymi na całym świecie. Matsushita posiada 203 subsydiów w 44 państwach poza Japonią. Koncern wprowadził markę Panasonic w 1955 roku.
Pasmo przenoszenia - wzmacniacz
Pasmo przenoszenia wzmacniacza jest to zakres częstotliwości, w którym charakterystyka przenoszenia jest płaska (przyjęło się, że tłumienie sygnału nie jest większe niż 3 dB, względem ustalonej wcześniej wartości referencyjnej, dla danego obciążenia).
PHILIPS
Firma powstała w roku 1891, w Eindhoven w Holandii w celu "produkowania lamp żarowych oraz innych produktów elektrycznych". Dzięki rozwojowi nowych technologii oświetleniowych, Philips nieustannie się rozwijał. Firmy marketingowe powstały w USA i Francji już przed I wojną światową, a w Belgii w roku 1919. W latach dwudziestych ich liczba gwałtownie wzrosła. W tym czasie Philips zaczął chronić przy pomocy patentów swoje wynalazki w dziedzinach promieniowania rentgenowskiego i odbioru radiowego. Był to początek zróżnicowania wachlarza wytwarzanych produktów. Po wyprodukowaniu w roku 1918 medycznej tuby rentgenowskiej, w roku 1925 Philips zaangażował się w pierwsze eksperymenty z telewizją. W roku 1927 rozpoczął produkcję radioodbiorników i do roku 1932 sprzedał milion sztuk. Firma miała też duży udział w rozwoju nagrywania, transmisji i reprodukcji obrazów telewizyjnych. Prace naukowe zaowocowały stworzeniem tuby kamery telewizyjnej Plumbicon oraz ulepszonego luminoforu, poprawiającego jakość obrazu. W roku 1963 Philips wprowadził na rynek kasetę magnetofonową (Compact Audio Cassette), a w roku 1965 wyprodukował swój pierwszy obwód scalony. W latach siedemdziesiątych wiele sukcesów odnotowano w dziedzinie przetwarzania, przechowywania i transmitowania obrazów, dźwięków i danych, co pozwoliło Ośrodkowi Badań Philipsa dokonać przełomowych odkryć, takich jak dysk optyczny LaserVision, płyty kompaktowe i systemy telekomunikacji optycznej.
Związki Philipsa z Polską sięgają wczesnych lat dwudziestych, kiedy to w 1921 roku właściciel koncernu nawiązał kontakty z firmą braci Borkowskich i wyznaczył jej rolę generalnego dystrybutora swoich wyrobów w Polsce. W grudniu 1923 r. ruszyła produkcja w drugiej polskiej fabryce Philipsa. W międzyczasie Philips założył z braćmi Borkowskimi firmę handlową z rozbudowaną siecią sprzedaży. W 1927 r. rozpoczął w Polsce produkcję lamp radiowych a w trzy lata później - sprzedaż aparatów rentgenowskich. W 1930 roku prezydent Ignacy Mościcki oraz Anton Philips dokonali oficjalnego otwarcia w Warszawie nowej fabryki lamp i żarówek. W 1934 r. rozpoczęto produkcję odbiorników radiowych w polskich zakładach Philips S.A. w Warszawie.
Obecnie Philips to 6 zakładów produkcyjnych na terenie całej Polski.
Płyta analogowa
(Płyta winylowa) Starszy typ płyt grających gdzie dźwięk zapisany jest na wytłoczonej mechanicznie ścieżce (rowku). W niej porusza się igła adaptera, przetwarzając swoje drgania na sygnały dźwiękowe.
Płyta analogowa zapisana jest na obu stronach. Chcąc odsłuchać wszystkie nagrania, płytę należy odwrócić (najczęściej ręcznie). W użyciu były dwa standardy płyt: tzw. długogrające (LP, średnica 30 cm, 33 1/3 obr) i tzw. single (SP, 45 obr).
Wadą płyt analogowych jest bardzo mała wytrzymałość na zarysowania i kurz. Już po kilkunastu odtworzeniach dźwięk wyraźnie traci na jakości - słychać charakterystyczne trzaski.
Obecnie, mimo rozwoju digitalizacji dźwięku, wielu melomanów woli jednak dźwięk z płyty analogowej odtworzonej na wysokiej klasy adapterze.