Magazyn Audio 2/2017
Przejdź do archiwum

Audio numer 2/2017

Miesięcznik audiofilski - polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Kup ten numer

GAZ DO DECHY?

"Czy tego, co się tutaj dzieje, bardziej boją się producenci, czy klienci?" Na takie pytanie musiał odpowiedzieć Gary Shapiro, prezes CTA, stowarzyszenia będącego właścicielem CES (wystawa w Las Vegas), na specjalnym spotkaniu prasowym z dziennikarzami.

Trzy najważniejsze zagrożenia to: miejsca pracy, prywatność i cyberbezpieczeństwo, ale są też inne, już znane, i na pewno wiele nieznanych. Nawet na te rozpoznane nie ma łatwej odpowiedzi i prostego lekarstwa. Ale CES nie jest promocją zdrowego rozsądku, polityki społecznej czy choćby "zrównoważonego rozwoju", miejscem spotkań socjologów, filozofów itp., lecz akceleratorem biznesu i technicznych innowacji, mających zastosowanie w produktach, które będzie można sprzedać konsumentom.

Większość tych innowacji zapiera dech – jednym z zachwytu, innym ze strachu. Automatyzacja produkcji, a także usług, wszechobecne kamery i mikrofony, miniaturyzacja, komunikacja bezprzewodowa... To wszystko jest fascynujące i kuszące dla użytkownika, ale potencjalnie niebezpieczne i nieprzewidywalne.

W tej sytuacji jedyna słuszna odpowiedź, jaką proponują promotorzy technicznego postępu, brzmi mniej więcej tak: Ludzie zawsze bali się zmian, ale zmiany były i będą nieuchronne. Zmian i rozwoju techniki nie zatrzymamy, musimy się do nich dostosować. Trzeba podjąć wyzwania, tworzyć możliwe zabezpieczenia, ale w miejscu stać nie będziemy.

Nie chodzi jednak o to, aby stanąć w miejscu, lecz iść w wybranym kierunku, w miarę bezpiecznie. Nawet jeżeli nie jesteśmy w stanie przewidzieć dokładnie, gdzie dojdziemy. Nie poddajmy się presji, że każda zmiana jest zmianą nieuniknioną i ostatecznie zmianą na lepsze. Sprzeciw przeciwko zmianom też jest zmianą – wobec trwającej od lat, długofalowej fascynacji wszystkimi nowymi technologiami.

Prędkość zmian, która kiedyś była przyjemna i emocjonująca, jak w jeździe samochodem, zaczyna nas niepokoić, nic więc dziwnego, że pytamy, czy w tym wciąż przyspieszającym wehikule technologii chociaż pasy mamy zapięte? Jedziemy coraz szybciej, ale widoki za oknem coraz bardziej rozmazane... Rozmawiałem z ludźmi, którzy są ode mnie o wiele bardziej "future-proof". CES 2017 był i dla nich doświadczeniem pewnego szoku i dezorientacji.

W każdym samochodzie potrzebny jest gaz, hamulec, kierownica... A samochody w pełni automatyczne były jednym z najważniejszych tematów CES 2017. Nie chcielibyśmy chyba, aby projektował je ktoś, kto sądzi, że w dobrze zaprogramowanym samochodzie automatycznym wystarczy gaz, po co hamować?

Andrzej Kisiel

Spis treści
  • Aktualności
  • Rynek i giełda
  • CES 2017
HI-FI
  • Słuchawki 500–700 zł
  • Audio-Technica ATH-SR5
  • Bowers & Wilkins P3 S2
  • Denon DJ HP1100
  • Grado SR80E
  • Jays U-JAYS
  • Lindy 20378
  • Polk Audio BOOM ROGUE
  • Sennheiser HD559
  • Technics RP-DH1200
  • Ultrasone PERFORMANCE 820
  • PHONO-STAGE 2200–3400 zł
  • iFi Audio iPHONO 2
  • Lehmannaudio BLACK CUBE
  • Musical Fidelity LX-LPS
  • Pro-Ject TUBE BOX DS
  • Xindak LP-1
HIGH-END
  • Wzmacniacze 20 000–24 000 zł
  • Arcam A49
  • Burmester 101
  • Gato Audio DIA-250S
  • Hegel H360
  • Musical Fidelity M6500i
  • LEPSZY OD MISTRZA? Dynaudio EVIDENCE PLATINUM
MUZYKA
  • Wywiad – Filipinki
  • Jazz i okolice
  • Płyty roku 2016
  • Klasyka
Testy w tym numerze
ATH-SR5
Słuchawki przewodowe
AUDIO-TECHNICA ATH-SR5
P3 Series 2
Słuchawki przewodowe
BOWERS & WILKINS P3 Series 2
DJ HP1100
Słuchawki przewodowe
DENON DJ HP1100
SR80e
Słuchawki przewodowe
GRADO SR80e
U-Jays
Słuchawki przewodowe
JAYS U-Jays
20378
Słuchawki przewodowe
LINDY 20378
Boom Rouge
Słuchawki przewodowe
POLK AUDIO Boom Rouge
HD559
Słuchawki przewodowe
SENNHEISER HD559
RP-DH1200
Słuchawki przewodowe
TECHNICS RP-DH1200
Performance 820
Słuchawki przewodowe
ULTRASONE Performance 820
iPhono 2
Przedwzmacniacze gramofonowe
IFI AUDIO iPhono 2
Tube Box DS
Przedwzmacniacze gramofonowe
PRO-JECT Tube Box DS
Black Cube
Przedwzmacniacze gramofonowe
LEHMANNAUDIO Black Cube
LX-LPS
Przedwzmacniacze gramofonowe
MUSICAL FIDELITY LX-LPS
LP-1
Przedwzmacniacze gramofonowe
XINDAK LP-1
A49
Wzmacniacze stereo
ARCAM A49
101
Wzmacniacze stereo
BURMESTER 101
DIA-250S
Wzmacniacze stereo
GATO AUDIO DIA-250S
H360
Wzmacniacze stereo
HEGEL H360
M6500i
Wzmacniacze stereo
MUSICAL FIDELITY M6500i
Evidence Platinum
Zespoły głośnikowe
DYNAUDIO Evidence Platinum
W AMP
Wzmacniacze sieciowo-strefowe
DEFINITIVE TECHNOLOGY W AMP
Heos Amp HS2
Wzmacniacze sieciowo-strefowe
DENON Heos Amp HS2
PW Amp
Wzmacniacze sieciowo-strefowe
PARADIGM PW Amp
CONNECT:AMP (ZP120)
Wzmacniacze sieciowo-strefowe
SONOS CONNECT:AMP (ZP120)
MusicCast WXA-50
Wzmacniacze sieciowo-strefowe
YAMAHA MusicCast WXA-50
Recenzje w tym numerze
60 Years of Music
ENNIO MORRICONE
60 Years of Music
Sound of Red
RENÉ MARIE
Sound of Red
Sunday Night at Vanguard
THE FRED HERSCH TRIO
Sunday Night at Vanguard
Countdown
JOEY ALEXANDER
Countdown
Book Of Intuition
KENNY BARRON TRIO
Book Of Intuition
Nearness
MEHLDAU & REDMAN
Nearness
The Fifth Century
GAVIN BRYARS
The Fifth Century
David
ELENI KARAINDROU
David
Island Songs
OLAFUR ARNALDS
Island Songs
A Multitude of Angels
KEITH JARRETT
A Multitude of Angels
The Voyage
THOMAS CLAUSEN & FRANCESCO CALI
The Voyage
707
NIGHTHAWKS
707
Encores
JERZY MAKSYMIUK
Encores
Are You Serious
ANDREW BIRD
Are You Serious
Harlem On My Mind
CATHERINE RUSSELL
Harlem On My Mind
Tribute To Irakere
CHUCHO VALDES
Tribute To Irakere
The Sting Variations
TIERNEY SUTTON BAND
The Sting Variations
Bezsenna noc
UMER / HOŁOWNIA
Bezsenna noc
Bossa Romantica
IVE MENDES
Bossa Romantica
Long Lost Suitcase
TOM JONES
Long Lost Suitcase
Emerge
TOMASZ OPAŁKA
Emerge