Test PERREAUX Silhouette SXV2 - Przedwzmacniacze gramofonowe

Silhouette SXV2
Wojciech Pacuła

Produkty z Nowej Zelandii nie są szeroko znane wśród audiofilów w Europie, przede wszystkim ze względu na bardzo wysokie koszty transportu. Tamtejsze firmy muszą się sporo nagłowić, aby zaproponować produkty, które nie tylko zwrócą na siebie uwagę, ale będą konkurencyjne.

Marka PERREAUX
Cena 5 000 zł
Artykuł pochodzi z Audio 5/2012
Kup teraz
Nasza ocena
Wykonanie Niewielka, zgrabna obudowa i niezłe elementy bierne.
Funkcjonalność Sporo regulacji – także typu RIAA .
Brzmienie Otwarte, jasne, żywe, z podkreślonym rytmem.

Przedwzmacniacz SXV2 należy do serii Silhouette. Mimo umiarkowanych rozmiarów, we wnętrzu jednej obudowy zmieszczono kompletny zasilacz. Wyłącznik sieciowy znajduje się na tylnej ściance.

Gniazda wejść i wyjść RCA ustawiono inaczej niż zwykle - nie w grupach "wej." i "wyj.", ale w grupach "lewy" i "prawy", ponieważ wewnątrz sygnał dla każdego z kanałów jest prowadzony osobno.

Mikroprzełącznikami typu DIP możemy zmienić wzmocnienie/czułość (4 kroki, 0,24-7,5 mV), pojemności obciążenia (5 kroków, 27-417 pF) oraz impedancję obciążenia (6 kroków, 10-47 000 omów).

Mamy możliwość skorzystania z jeszcze jednego ustawienia - wyboru między korekcją RIAA tzw. "standardową", lub IEC, tj. z tłumionym zakresem poniżej 20 Hz.

Montaż jest w całości przewlekany, wzmocnienie dokonuje się w układach scalonych - po trzy na kanał. Na wejściu mamy LT1115 o ultraniskich szumach i zniekształceniach, dalej dwa Burr-Browny OPA2227. Podstawą zasilacza jest transformatorek toroidalny Noratona.

Perraux Silhouette SXV2 został zaprojektowany oraz wyprodukowane w Nowej Zelandii i przybywa z pomiarami wykonanymi indywidualnie dla każdego egzemplarza.

Wyjątkową uwagę poświęcono instrukcji obsługi - jest ona zarówno bardzo dobrze napisana, jak też bardzo ładnie wykonana. A to ważne o tyle, że wewnątrz znajdziemy tabelki z ustawieniami mikroprzełączników, do których zapewne będziemy co jakiś czas wracać.

Odsłuch

Trzeba mieć odwagę i umiejętności, żeby tak grać czarne płyty - odważnie, otwarcie, bez udawania, że analog zawsze równa się ciepełko. Góra pasma jest żywa, dźwięczna, jasna, zróżnicowana. Bas nie jest głęboki ani nasycony, został podkreślony jego wyższy podzakres. Kamp! zagrał w bardzo "klubowej" manierze, z wyeksponowaną górą i uderzeniem "kick basu".

Madeleine Peyroux "Careless Love" (na winylu Mobile Fidelity) została odtworzona z mocnym pulsem, z wyraźną pracą kontrabasu, z oddechem. 

Perraux Silhouette SXV2 faworyzuje też wyższą część średnicy. Da się to nieco skorygować innymi, niż referencyjne, ustawieniami impedancji, ale nie do końca.

To nie jest brzmienie neutralne i zrównoważone ani też klasycznie "analogowe", jednak na swój sposób daje muzyce dużo witalności.

Specyfikacja techniczna
Typ MM/MC
Zmiana wzmocnienia [W] tak
Zmiana imp. wejściowej tak
Zmiana poj. wejściowe tak
Filtr subsoniczny tak
Zdalne sterowanie nie
Zewnętrzny zasilacz nie
Wojciech Pacuła
PERREAUX aktualności Zobacz więcej
Najnowsze testy Zobacz więcej
logo logo