The Magical Forest

SINNIKA LANGELAND
The Magical Forest

Inne
Nasza ocena
Wykonanie:
Nagranie:

Znakomicie spójna fuzja wokalno-instrumentalno- -repertuarowa, jakie nieczęsto się zdarzają. Śpiewająca i grająca na kantele (rodzaj cytry) Langeland otoczyła się czterema wrażliwymi muzykami jazzowymi (Arve Henriksen – trąbka, Trygve Seim – saksofony, Anders Jormin - kontrabas i Markku Ounaskari - perkusjonalia) oraz chórem żeńskim Trio Mediaeval, specjalizującym się we współczesnych interpretacjach muzyki dawnej.

Znakomicie spójna fuzja wokalno-instrumentalno-repertuarowa, jakie nieczęsto się zdarzają. Śpiewająca i grająca na kantele (rodzaj cytry) Langeland otoczyła się czterema wrażliwymi muzykami jazzowymi (Arve Henriksen - trąbka, Trygve Seim - saksofony, Anders Jormin - kontrabas i Markku Ounaskari - perkusjonalia) oraz chórem żeńskim Trio Mediaeval, specjalizującym się we współczesnych interpretacjach muzyki dawnej.

Wytworzyła się już pewna tradycja współpracy Langeland ze wspomnianą grupą jazzmanów - w efekcie nagrali dla ECM trzy płyty. Jednakże dodanie do już sprawdzonego konceptu wielogłosu żeńskiego niebywale ubarwiło brzmienie całości. Często głos liderki jak echo "przekazuje" sobie Trio, wytwarzając w ten sposób unikalnie ulotny klimat.

O taką uduchowioną aurę z pewnością Langeland chodziło, bo jest ona przeświadczona, że każda domena przyrody posiada swe duchowe centrum. Tak odbiera ona magiczny czar północno-wschodnich lasów norweskich, których wyjątkowość stara się w swych śpiewach przekazać.

Inspirowana tradycyjnymi pieśniami regionalnymi, wzbogaciła te kompozycje poetyckimi tekstami. Album "The Magical Forest" został bardzo starannie nagrany i zmiksowany, oddaje w sposób szczególny piękno partii wokalnych.


ECM/UNIVERSAL

Cezary Gumiński
Cezary Gumiński
Dziennikarz muzyczny i krytyk jazzowy, od 1997 r. współpracuje z magazynem AUDIO. Pisał o muzyce również na łamach magazynów "Jazz", "Jazz Forum", "Machina", "Muza" i "Jazz & Classics". Prowadził audycje i był gościem w PR Pr. 2, Kolor, Radiostacja, Radio Jazz. Był zagorzałym propagatorem kwadrofonii i do dziś słucha z czterech kolumn. Muzyka w jego domu rozbrzmiewa nieustannie, również ze szpulowego magnetofonu. Jest bardziej melomanem niż audiofilem. Najbardziej gustuje w fuzjach jazzu, rocka, etno i klasyki.
Zobacz artykuły autora
Gatunki muzyki
Inne pozostałe aktualności
Zobacz więcej
logo logo