Convergence

MALIA & BORIS BLANK
Convergence

Inne
Nasza ocena
Wykonanie:
Nagranie:
Spotkali się w studio: jazzowa wokalistka, której poprzedni album "Black Orchid" był dedykowany ambitnej spuściźnie wielkiej Ninie Simone, oraz pionier samplingu i założyciel elektrodyskotekowej formacji Yello. Wydawać by się mogło, że nic ciekawego z takiego spotkania nie wyniknie, tymczasem doszło do niespodziewanej konwergencji obu talentów

Zarówno scena muzyki rozrywkowej, jak i jazzowej, była, jest i będzie świadkiem zaskakujących metamorfoz. Otóż spotkali się w studio: jazzowa wokalistka, której poprzedni album "Black Orchid" był dedykowany ambitnej spuściźnie wielkiej Ninie Simone, oraz pionier samplingu i założyciel elektrodyskotekowej formacji Yello.

Wydawać by się mogło, że nic ciekawego z takiego spotkania nie wyniknie, tymczasem doszło do niespodziewanej konwergencji obu talentów, podkreślonej przez autorów w tytule. Może nie mamy tu do czynienia z dziełem superambitnym, lecz duet wykreował płytę w nastroju klubowym na bardzo wysokim poziomie, którą można się raczyć leniwie relaksując, ale można też przy niej pląsać. Z wyjątkiem ulotnej interpretacji "Fever", Malia i Blank napisali resztę melodyjnych, lecz intrygujących, utworów.

On po mistrzowsku spreparował komplementarne podkłady instrumentalne, a ona zajęła się ocierającą o zmysłowość wokalną narracją pełną magii, a jednocześnie naturalności, najpełniej ujawnioną w zamykającym utworze "Turner`s Ship" z afrykańskimi wątkami. Kompakt zwraca uwagę zaskakująco wysokim poziomem nagrania głosu i efektów dźwiękowych, co jest rzadko spotykane w tego typu produkcjach.


EMARCY/UNIVERSAL

Cezary Gumiński
Cezary Gumiński
Dziennikarz muzyczny i krytyk jazzowy, od 1997 r. współpracuje z magazynem AUDIO. Pisał o muzyce również na łamach magazynów "Jazz", "Jazz Forum", "Machina", "Muza" i "Jazz & Classics". Prowadził audycje i był gościem w PR Pr. 2, Kolor, Radiostacja, Radio Jazz. Był zagorzałym propagatorem kwadrofonii i do dziś słucha z czterech kolumn. Muzyka w jego domu rozbrzmiewa nieustannie, również ze szpulowego magnetofonu. Jest bardziej melomanem niż audiofilem. Najbardziej gustuje w fuzjach jazzu, rocka, etno i klasyki.
Zobacz artykuły autora
Gatunki muzyki
Inne pozostałe aktualności
Zobacz więcej
logo logo