Karusell Musik

FANFARE POURPOUR / LARS HOLLMER
Karusell Musik

Inne
Nasza ocena
Wykonanie:
Nagranie:
Cztery lata temu prezentowaliśmy tytuł Le Bal kanadyjskiej formacji Fanfare Pourpour z Montrealu. Natomiast z Hollmerem (ze Szwecji) zetknęliśmy się przy omawianiu albumu Lunghorn Twist firmowanego przez kwintet Accordion Tribe, w którym Hollmer gra oczywiście na akordeonie.
Cztery lata temu prezentowaliśmy tytuł Le Bal kanadyjskiej formacji Fanfare Pourpour z Montrealu. Natomiast z Hollmerem (ze Szwecji) zetknęliśmy się przy omawianiu albumu Lunghorn Twist firmowanego przez kwintet Accordion Tribe, w którym Hollmer gra oczywiście na akordeonie.

Do spotkania ekscentrycznych Kanadyjczyków i Hollmera doszło na festiwalu w 2004 r. i obie strony szybko doszły do wniosku, że zbliżone upodobania należy szybko zweryfikować wspólnym muzykowaniem. Hollmer zaproponował 17 utworów własnego pióra i ludowych, a słynący z bardzo rozległych zainteresowań muzycy Fanfare Pourpour zinterpretowali je z werwą, humorem i pasją, tak jakby były one specjalnie stworzone dla nich.

Groteskę, pastisz, teatr, cyrk, jazz tradycyjny, ludowe przyśpiewki zmieszali w skrzący się dowcipem kolaż muzyczny. Choć sprawiają wrażenie dowcipnisiów i luzaków, formacja i jej dwudziestu członków legitymuje się bardzo wysokimi umiejętnościami i dyscypliną; o "wysypywaniu" się nie ma mowy. Sądząc po poprzednich nagraniach kolektywu, nie brakowało mu nigdy energii i polotu, lecz znalezienie się Hollmera w pierwszej linii dodało wszystkim skrzydeł.

Zabarwione akcentem ludowym piosenki zyskały rumieńców jakby były wykonywane nie na Północy Kanady czy Szwecji, a w pasie równikowym. Przebrzmiała już u nas fala zauroczenia Goranem Bregovichem i popisami jego wielkich orkiestr, więc jak ktoś tęskni do muzycznej zabawy na całego, ma w ofercie coś zbliżonego i na równie wysokim poziomie.




MONSIEUR FAUTEUX MFMV 16
DYSTRYBUCJA: MULTIKULT
Cezary Gumiński
Cezary Gumiński
Dziennikarz muzyczny i krytyk jazzowy, od 1997 r. współpracuje z magazynem AUDIO. Pisał o muzyce również na łamach magazynów "Jazz", "Jazz Forum", "Machina", "Muza" i "Jazz & Classics". Prowadził audycje i był gościem w PR Pr. 2, Kolor, Radiostacja, Radio Jazz. Był zagorzałym propagatorem kwadrofonii i do dziś słucha z czterech kolumn. Muzyka w jego domu rozbrzmiewa nieustannie, również ze szpulowego magnetofonu. Jest bardziej melomanem niż audiofilem. Najbardziej gustuje w fuzjach jazzu, rocka, etno i klasyki.
Zobacz artykuły autora
Gatunki muzyki
Inne pozostałe aktualności
Zobacz więcej
logo logo