Deep

STICK MEN
Deep

Rock
Nasza ocena
Wykonanie:
Nagranie:
Mały skład, ale wykreowana materia niezwykle gęsta. Większość kompozycji w rytmach jakby marszowych, niezbyt spiesznych, lecz mocno kreślonych, do tego liczne efekty, przestery, pełzania dźwięku, eksplozje. Aż dziw bierze, jak stosunkowo niewielką liczbą nut można wykreować tak transową atmosferę.

Minęły już ponad 4 dekady od powstania grupy King Crimson, która używając mocnych środków wyrazu wylansowała formę artystycznego rocka. Do tej pory, mimo intensywnej eksploatacji formuły przez zespół i w licznych projektach jej muzyków, pozostaje ona nośnym wehikułem.

Przekonaliśmy się o tym na ubiegłorocznym koncercie kilku ich członków. Tony Levin, który wydaje się być siłą wiodącą tria Stick Men, zasilił wspomniany King Crimson w latach 80. i nadal stawia się na reaktywujące wezwania Roberta Frippa (lidera King Crimson).

Levin, mistrz gitary basowej i pochodnego jej 12-strunowego sticka, który udzielał się w różnych grupach, przejął od Frippa obsesyjną słabość do tworzenia struktur ostinatowych. Tak też się dzieje na niniejszym albumie, a pomagają w tym: nieodłączny mistrz perkusji Pat Mastelotto (też członek King Crimson) oraz nowa twarz Markus Reuter z 8- i 10-strunowymi gitarami i preparacjami elektronicznymi.

Stick Men to mały skład, ale wykreowana materia jst niezwykle gęsta. Większość kompozycji w rytmach jakby marszowych, niezbyt spiesznych, lecz mocno kreślonych, do tego liczne efekty, przestery, pełzania dźwięku, eksplozje. Aż dziw bierze, jak stosunkowo niewielką liczbą nut można wykreować tak transową atmosferę.

STICK MEN

Cezary Gumiński
Cezary Gumiński
Dziennikarz muzyczny i krytyk jazzowy, od 1997 r. współpracuje z magazynem AUDIO. Pisał o muzyce również na łamach magazynów "Jazz", "Jazz Forum", "Machina", "Muza" i "Jazz & Classics". Prowadził audycje i był gościem w PR Pr. 2, Kolor, Radiostacja, Radio Jazz. Był zagorzałym propagatorem kwadrofonii i do dziś słucha z czterech kolumn. Muzyka w jego domu rozbrzmiewa nieustannie, również ze szpulowego magnetofonu. Jest bardziej melomanem niż audiofilem. Najbardziej gustuje w fuzjach jazzu, rocka, etno i klasyki.
Zobacz artykuły autora
Inne płyty tego autora
Gatunki muzyki
Podobne brzmienie
logo logo