Soup

STICK MEN
Soup

Rock
Nasza ocena
Wykonanie:
Nagranie:

Brawurowy występ Stick Men na ubiegłorocznym festiwalu WSJD mocno zapadł w pamięci fanom ambitnego rocka i był prawdziwą niespodzianką. Wydawać by się mogło entuzjastom legendarnej grupy King Crimson, że wyłącznym motorem działania i architektem jej poczynań był i jest Robert Fripp, czemu on sam próbował nieraz zaprzeczać.

Brawurowy występ Stick Men na ubiegłorocznym festiwalu WSJD mocno zapadł w pamięci fanom ambitnego rocka i był prawdziwą niespodzianką. Wydawać by się mogło entuzjastom legendarnej grupy King Crimson, że wyłącznym motorem działania i architektem jej poczynań był i jest Robert Fripp, czemu on sam próbował nieraz zaprzeczać.

Jak się właśnie okazuje i bez jego obecności mogą powstawać niezwykle fascynujące formy. W zespole Stick Men gra dwóch członków ostatniego wcielenia King Crimson: basista grający na sticku - Tony Levin oraz perkusista – Pat Mastelotto. Trio uzupełnia młodszy od nich Michael Bernier dzierżący w ręku również stick.

Stick jest specyficznym instrumentem strunowym o bogatym tonie, dającym szersze możliwości brzmieniowe niż gitara i bas razem wzięte, szczególnie przy wsparciu elektroniki i techniki gry wszystkimi palcami. W swych rolach Bernier i Levin uzupełniają się niczym bracia syjamscy, a potrafią wykreować brzmienia przypominające fortepian elektryczny Fendera, mellotron, skrzypce, nie mówiąc już o gitarze i basie. Kto nie był na koncercie, temu trudno będzie wyobrazić sobie, że niewyobrażalnie obfita w smaczki ściana dźwięku została wykreowana tylko przez trzech gości, bez nakładek.


Stick Men Records

Cezary Gumiński
Cezary Gumiński
Dziennikarz muzyczny i krytyk jazzowy, od 1997 r. współpracuje z magazynem AUDIO. Pisał o muzyce również na łamach magazynów "Jazz", "Jazz Forum", "Machina", "Muza" i "Jazz & Classics". Prowadził audycje i był gościem w PR Pr. 2, Kolor, Radiostacja, Radio Jazz. Był zagorzałym propagatorem kwadrofonii i do dziś słucha z czterech kolumn. Muzyka w jego domu rozbrzmiewa nieustannie, również ze szpulowego magnetofonu. Jest bardziej melomanem niż audiofilem. Najbardziej gustuje w fuzjach jazzu, rocka, etno i klasyki.
Zobacz artykuły autora
Inne płyty tego autora
Gatunki muzyki
Podobne brzmienie
logo logo