Everyday Robots

DAMON ALBARN
Everyday Robots

Rock
Nasza ocena
Wykonanie:
Nagranie:
Jedna z najważniejszych formacji ery britpopu Blur w pewnym momencie stała się zbyt ciasna dla talentu twórczego jej lidera Damona Albarna. Powołał więc do życia multimedialny projekt Gorillaz, rockową supergrupę The God, The Bad & The Queen, nagrywał z artystami afrykańskimi, napisał nawet operę.

Jedna z najważniejszych formacji ery britpopu Blur w pewnym momencie stała się zbyt ciasna dla talentu twórczego jej lidera Damona Albarna. Powołał więc do życia multimedialny projekt Gorillaz, rockową supergrupę The God, The Bad & The Queen, nagrywał z artystami afrykańskimi, napisał nawet operę.

Przy takim nawale pracy wciąż brakowało mu czasu na stworzenie solowego dzieła. Wreszcie po 25 latach kariery Damon Albarn wydał album, z którym może się w pełni identyfikować. Jak sam mówi, wypełniły go piosenki bardzo osobiste, pisane w pierwszej osobie, ale o uniwersalnym przesłaniu. W tekstach nawiązuje do swojego dzieciństwa spędzonego w Essex, śpiewa także o tym, jak nowe technologie zmieniają nasze życie.

Na płycie nie zabrakło gości. Za rytmiczną stronę płyty oraz produkcję odpowiada Richard Russell - szef wytwórni XL Recordings. Usłyszymy także Briana Eno oraz Natashę Khan, bardziej znaną jako Bat For Lashes. Wyciszona, refleksyjna płyta, pokazująca jeszcze jedną twarz Damona Albarna.


PARLOPHONE/WARNER

Cezary Gumiński
Cezary Gumiński
Dziennikarz muzyczny i krytyk jazzowy, od 1997 r. współpracuje z magazynem AUDIO. Pisał o muzyce również na łamach magazynów "Jazz", "Jazz Forum", "Machina", "Muza" i "Jazz & Classics". Prowadził audycje i był gościem w PR Pr. 2, Kolor, Radiostacja, Radio Jazz. Był zagorzałym propagatorem kwadrofonii i do dziś słucha z czterech kolumn. Muzyka w jego domu rozbrzmiewa nieustannie, również ze szpulowego magnetofonu. Jest bardziej melomanem niż audiofilem. Najbardziej gustuje w fuzjach jazzu, rocka, etno i klasyki.
Zobacz artykuły autora
Gatunki muzyki
Podobne brzmienie
logo logo