The End

CODY FRY
The End

Pop
Nasza ocena
Wykonanie:
Nagranie:

Fry zwrócił na siebie uwagę, gdy wygrał jedną z edycji American Idol, zaś przypieczętowaniem jego sukcesów była dwa lata temu nominacja do nagrody Grammy za orkiestrację i wokalną prezentację "Eleanor Rigby" Beatlesów.

Jak się nietrudno domyśleć, Cody Fry posiada nie tylko talent wokalny i multiinstrumentalny, ale też niecodzienną umiejętność pisania znakomitych aranżacji, do realizacji których wykorzystuje najczęściej orkiestry symfoniczne.

Z jego nowoczesnych opracowań bije pełne bogactwo układów melodycznych i rytmicznych, a kiedy trzeba – należyta dawka energii. Jak wiadomo, ubieranie rockowych przebojów w symfoniczny entourage rzadko kiedy przydawało takim piosenkom należyty blask. Jednakże Fry posiada tą rzadką umiejętność, że w jego produkcjach te dwa elementy znakomicie się splatają z pełnią naturalności.

W większości napisanych przez niego na album "The End" piosenek dominuje charakter balladowy. Cody Fry jest obdarzony lirycznym głosem i właśnie użycie dużej orkiestry nadaje wykonaniom należytej mocy. Formy interpretacji wywodzą się z bogatej tradycji amerykańskiej, w których też wyczuwa się jazzowe ślady.

Repertuar doskonale nadaje się jako muzyka do filmu. W kilku utworach wystąpili gościnnie Cory Wong, Abby Cates oraz Voces8 i trzeba przyznać, że wszyscy wyraźnie wzbogacili fakturę piosenek.


Verve/ Universal

Cezary Gumiński
Cezary Gumiński
Dziennikarz muzyczny i krytyk jazzowy, od 1997 r. współpracuje z magazynem AUDIO. Pisał o muzyce również na łamach magazynów "Jazz", "Jazz Forum", "Machina", "Muza" i "Jazz & Classics". Prowadził audycje i był gościem w PR Pr. 2, Kolor, Radiostacja, Radio Jazz. Był zagorzałym propagatorem kwadrofonii i do dziś słucha z czterech kolumn. Muzyka w jego domu rozbrzmiewa nieustannie, również ze szpulowego magnetofonu. Jest bardziej melomanem niż audiofilem. Najbardziej gustuje w fuzjach jazzu, rocka, etno i klasyki.
Zobacz artykuły autora
Gatunki muzyki
Podobne brzmienie
logo logo