4 Wheel Drive Live

NILS LANDGREN
4 Wheel Drive Live

Jazz
Nasza ocena
Wykonanie:
Nagranie:

Autorstwo kompaktu jest wspólne, nie tylko słynnego puzonisty, ale też jego kompanów: pianisty Michaela Wollny'ego, kontrabasisty/ wiolonczelisty Larsa Danielssona i perkusisty Wolfganga Hafnera. Studyjna wersja albumu (o tym samym tytule) firmowana przez tę niemiecko-szwedzką supergrupę zdobyła w Niemczech tytuł roku 2019, na co w pełni zasługiwała. Na tym krążku mamy zarejestrowany występ kwartetu w Stuttgarcie, który wieńczył koncertową trasę.

Autorstwo kompaktu jest wspólne, nie tylko słynnego puzonisty, ale też jego kompanów: pianisty Michaela Wollny'ego, kontrabasisty/ wiolonczelisty Larsa Danielssona i perkusisty Wolfganga Hafnera. Studyjna wersja albumu (o tym samym tytule) firmowana przez tę niemiecko-szwedzką supergrupę zdobyła w Niemczech tytuł roku 2019, na co w pełni zasługiwała. Na tym krążku mamy zarejestrowany występ kwartetu w Stuttgarcie, który wieńczył koncertową trasę.

Każdy z członków zespołu jest wirtuozem swego instrumentu, a grając jako kolektyw, potrafi ą znaleźć złoty środek. Osiem zawartych na krążku "4 Wheel Drive Live" utworów, niektóre w dość rozbudowanej formie, są świadectwem doskonałej formy i kreatywności grupy. To ciekawe, że autorem najbardziej wyciszonych kompozycji  - "Lobito" i "Silent Way" - jest perkusista.

Lars Danielsson zaproponował w "Lobito" i "Polygon" piękne introdukcje na wiolonczeli lub basie, a grając w sekcji rytmicznej nadał basem należytej dawki energii. W utworze "Lobito" urzeka też finezyjny dialog puzonu i fortepianu.

Zaskakuje Michael Wollny, który we własnych projektach bywa często zagadkowy, a tu z zespołem pędzi po klawiaturze fortepianu jak rasowy jazzman. Nils Landgren na puzonie przypomina z wdziękiem balladę "Le chat sur toit", a jego wokalizy w dynamicznych utworach są świetnie wpasowane w muzykę.


ACT/GiGi Distribution

Cezary Gumiński
Cezary Gumiński
Dziennikarz muzyczny i krytyk jazzowy, od 1997 r. współpracuje z magazynem AUDIO. Pisał o muzyce również na łamach magazynów "Jazz", "Jazz Forum", "Machina", "Muza" i "Jazz & Classics". Prowadził audycje i był gościem w PR Pr. 2, Kolor, Radiostacja, Radio Jazz. Był zagorzałym propagatorem kwadrofonii i do dziś słucha z czterech kolumn. Muzyka w jego domu rozbrzmiewa nieustannie, również ze szpulowego magnetofonu. Jest bardziej melomanem niż audiofilem. Najbardziej gustuje w fuzjach jazzu, rocka, etno i klasyki.
Zobacz artykuły autora
Gatunki muzyki
Podobne brzmienie
logo logo