Słuchawki bezprzewodowe

Słuchawki bezprzewodowe łączą się najczęściej, np. ze smartfonami czy laptopami za pomocą Bluetooth, rzadziej korzystają z wiązki podczerwieni lub fal radiowych. Słuchawki bezprzewodowe są często wyposażane w najnowocześniejsze rozwiązania, pozwalają na korzystanie z np. Asystenta Głosowego Google czy Amazon Alexa.

Oferują dodatkowe funkcje, np. tłumienia zakłóceń z otoczenia. Producenci wyposażają je w coraz lepsze kodeki Bluetooth (aptX, aptX HD), dzięki czemu jakość dźwięku coraz mniej ustępuje jakości "po kablu". Ponadto można nimi sterować dotykowo lub za pomocą gestów.

Słuchawki bezprzewodowe należy co jakiś czas ładować, a czas działania baterii wynosi od kilku do do kilkunastu godzin. Słuchawki bezprzewodowe są zwykle lekkie i mają parametry odpowiednie do współpracy ze sprzętem mobilnym.

Czytaj również nasze testy słuchawek bezprzewodowych

Pozostałe hasła na literę S
Soundbar
Listwa głośnikowa dołączana do telewizora poprzez HDMI lub wejście optyczne, zawierająca głośniki umieszczone na całej długości urządzenia, a także z boków, np. skierowane do góry. Głośników może być kilka, a nawet kilkadziesiąt.
SECAM
Tłumaczony jako Sequentian Color And Memory. System potencjalnie eliminuje konieczność regulacji nasycenia i koloru w monitorze. Dwa sygnały różnicowe transmitowane są za pośrednictwem dwóch linii, a zadaniem bufora pamięci jest wyodrębnienie informacji o kolorach.
Sygnał S-Video
Informacje na temat kolorów przekazywane są za pomocą informacji o poziomach luminancji i chrominancji. Sygnał S-Video otrzymywany jest w procesie przekształcania bazowych danych o kolorach RGB.
Sygnał kompozyt
Standardowy sygnał wizyjny otrzymywany przez konwersję przebiegów RGB.
Sygnał komponent
Podczas reprodukowania obrazu każdy odbiornik potrzebuje bazowych informacji o podstawowych kolorach: czerwonym, zielonym i niebieskim (RGB - red, green, blue). Takie sygnały są najprostszą formą złożonego sygnału wizyjnego nazywanego komponentowym.
SCART
(Eurozłacze, Euro) Złącze stosowane w urządzeniach wideo umożliwiające szybkie ich łączenie. Może zawierać sygnały audio i video, magistralę wymiany danych, sygnały sterujące formatem obrazu.
S-Video
Dedykowane wejście lub wyjście do bezpośredniego połączenia urządzeń video (S-VHS lub Hi-8) do telewizora. Inna nazwa: Y/C.
Soft Clipping
Starożytny układ NAD-a, przeciwdziałający przesterowaniu tranzystorów końcowych. Jeśli będziemy chcieli zagrać zbyt głośno, ponad miarę możliwości wzmacniacza, to w typowej sytuacji doprowadzimy do przesterowania końcówki, co z kolei spowoduje obcinanie wierzchołków sygnału (modelowo przedstawia się go w postaci sinusoidy),a na skutek tego generowanie zniekształceń. A te, nawet jeżeli pozostaną przez nas niezauważone, mogą bardzo dokuczyć głośnikom wysokotonowym. Układ Soft Clipping zaokrągla obcinane wierzchołki i w ten sposób łagodzi efekty przesterowania.
Skanowanie progresywne
Technika nagrań wideom w któerej obraz jest skanowany w całości w całości jest wyświetlany na ekranie TV. Znacznie zwiększa to jakość obrazu i niweluje zmęczenie oczu spowodowane migotaniem obrazu. Używane jest w telewizji wysokiej rozdzielczości w standardach 720p oraz 1080p. Skanowanie progresywne obsługują też w pełnym zakresie konsole Xbox 360, Playstation 3 i Wii, a także odtwarzacze Blu-ray.
S/N
Zobacz: Stosunek sygnał/szum.
S/N ratio
Zobacz: Stosunek sygnał/szum.
SACD
Super Audio CD to nowy standard odtwarzania dźwięku. Wyeliminowanie zniekształceń i zakłóceń dźwięku osiągnięto wykorzystując technologię Direct Steam Digital. Płyty nagrane w standardzie SACD nie podbiły rynku i znalazły się w cieniu DVD i tradycyjnych CD. Obecnie rzadko spotykane, do ich pełnego wykorzystania niezbędny jest odpowiedni odtwarzacz CD.
SBM
(ang: Super Bit Mapping) System, w którym następuje przesuniecie szumu z części pasma audio dobrze słyszanego przez ucho ludzkie do części słabiej słyszanej.
SCMS
System zabezpieczający przed nieograniczonym kopiowaniem nagrań w formacie cyfrowym. Powstał w chwili pojawienia się urządzeń typu DAT (ang. Digital Audio Tape), które umożliwiały tworzenie cyfrowych kopii każdego materiału.