All the Money in the World

DANIEL PEMBERTON
All the Money in the World

Soundtracki
Nasza ocena
Wykonanie:
Nagranie:

Słuchając muzyki, jaką komponuje do filmów Daniel Pemberton, zaczynam żałować, że tak rzadko chodzę do kina. Przegapiłem nowy film Ridleya Scotta "Wszystkie pieniądze świata", który miał u nas premierę w styczniu 2018 r., a teraz ze święcą szukać go po multipleksach.

Trafiła za to w moje ręce płyta z soundtrackiem, której słucham już któryś raz podziwiając kunszt kompozytora, perfekcyjne wykonanie i wysoką jakość nagrania. Przypomniało mi się, jak Ken Ishiwata polecał w wywiadzie dla AUDIO płyty z muzyką do filmów jako te dobrze nagrane. Słuchając "All the Money in the World" przyznaję mu rację.

Daniel Pemberton pisze muzykę we własnym, eklektycznym stylu. Używa chóru, wokalizy, elektronicznych instrumentów, orkiestry smyczkowej, uderzenia w kotły, zespołu jazzowego, klasycznego klawesynu. Wszystko u niego może się zdarzyć, jeśli odpowiednio podkreśla akcję filmu.

Dramatyczną fabułę filmu Ridleya Scotta streszczają tytuły kolejnych utworów: "To Be a Getty", "We Are Kidnappers", "Paparazzi", ekspresyjny "Police Raid", "Danger Sign", "Paul Runs". Kto film widział, akcja będzie przesuwać mu się przed oczami; a kto nie widział, może ją sobie wyobrazić - tak jest to sugestywna muzyka. Nie ma tu wielu melodyjnych momentów, a temat przewodni zapamiętamy.

Czytaj również: Ken Ishiwata - warto słuchać soundtracków


Sony Classical

Marek Dusza
Marek Dusza
Dziennikarz muzyczny i krytyk jazzowy, z magazynem AUDIO współpracuje od początku jego istnienia, czyli blisko 30 lat. Publikuje również w "Rzeczpospolitej" i magazynie "Jazz Forum". Jest laureatem Grand Prix Jazz Melomani w kategorii Dziennikarz-Krytyk Roku 2012, sześciokrotnie do niej nominowanym. Jako jedyny polski dziennikarz relacjonował z Los Angeles ceremonię wręczenia nagrody Grammy Włodkowi Pawlikowi.
Zobacz artykuły autora
Gatunki muzyki
Podobne brzmienie
logo logo