Bach | Vivaldi: Sonar in Ottava

GIULIANO CARMIGNOLA & MARIO BRUNELLO
Bach | Vivaldi: Sonar in Ottava

Klasyczna
Nasza ocena
Wykonanie:
Nagranie:

Przyjaźń pomiędzy dwoma wybitnymi włoskimi muzykami narodziła się, kiedy student, wiolonczelista Mario Brunello akompaniował młodemu nauczycielowi w weneckim konserwatorium, skrzypkowi Giuliano Carmignoli, realizując basso continuo.

Obaj szczególnym zainteresowaniem darzą barokowy repertuar, a ich nagrania koncertów Vivaldiego i J.S. Bacha na instrumentach z epoki uchodzą za wzorcowe. Co ciekawe, Mario Brunello nagrał koncerty skrzypcowe wspomnianych mistrzów na wiolonczeli piccolo, nastrojonej tak samo jak skrzypce (E, A, D, G), tylko o oktawę niżej. To podsunęło im pomysł, by barokowy repertuar napisany na dwoje skrzypiec zagrać razem.

Pierwsze solo gra Giuliano Carmignola, a drugie - Brunello, o oktawę niżej. Efekt brzmieniowy jest niezwykle interesujący, a emocjonalne podejście Włochów do interpretacji koncertów Vivaldiego i Bacha mocno zaangażuje każdego słuchacza. Najbardziej inspirujące są dialogi obu wirtuozów.

Ich popisy z pewnością wywołają uśmiech na twarzy melomana, miłośnika sztuki baroku, a największe wrażenie robią koncerty: BWV 1043 na dwoje skrzypiec i BWV 1060 na skrzypce i obój, gdzie partię oboju wykonuje Brunello. Nagrań dokonano w kościele Convento dell’Annunciata Abbiategrasso w Mediolanie z akompaniamentem lokalnego zespołu Accademia dell Annunciata. Pasjonujące i innowacyjne.


Arcana/CMD

Marek Dusza
Marek Dusza
Dziennikarz muzyczny i krytyk jazzowy, z magazynem AUDIO współpracuje od początku jego istnienia, czyli blisko 30 lat. Publikuje również w "Rzeczpospolitej" i magazynie "Jazz Forum". Jest laureatem Grand Prix Jazz Melomani w kategorii Dziennikarz-Krytyk Roku 2012, sześciokrotnie do niej nominowanym. Jako jedyny polski dziennikarz relacjonował z Los Angeles ceremonię wręczenia nagrody Grammy Włodkowi Pawlikowi.
Zobacz artykuły autora
Gatunki muzyki
Podobne brzmienie
logo logo