In the Begining

KIRA SKOV & MARIA FAUST
In the Begining

Klasyczna
Nasza ocena
Wykonanie:
Nagranie:

Tak się złożyło, że data wydania tego albumu zbiegła się ze śmiercią duńskiego kontrabasisty Nicolaia Munch-Hansena, męża Skov. Hansen był cenionym liderem, kompozytorem oraz aranżerem jazzowym i tu zaznaczył swą obecność.

Na niniejszych nagraniach obie współautorki zajęły się skomponowaniem i orkiestracją całego materiału. Śpiewowi Kiry Skov towarzyszy chór mieszany oraz sekstet jazzowy prowadzony przez Marię Faust (dwa saksofony, trąbka, klarnet basowy, kontrabas/wiolonczela i perkusja). Sesje nagraniowe miały miejsce w estońskiej cerkwi i ten entourege poprzez charakterystyczną akustykę jeszcze bardziej uwiarygodnił sakralny charakter dziewięciu zaprezentowanych utworów.

Niezbyt czysty i dość ekspresyjny głos Skov jest bardziej predestynowany do wykonywania rockowych czy jazzowych piosenek. Natomiast w przyjętej na płycie konwencji sprawia on wrażenie śpiewu jednego z wiernych biorących udział w kościelnej ceremonii.

Piosenki na "In the Begining", w dość nowoczesnej oprawie instrumentalnej, odwołują się do dawnych tradycji ludowych, choć nie odnoszą się do konkretnych regionów geograficznych. Pomimo tego, że treści poetyckie dotyczą rozmaitych aspektów ludzkiej egzystencji, sprawiają wrażenie odprawiania swego rodzaju modłów.


STUNT/MULTIKULTI

Cezary Gumiński
Cezary Gumiński
Dziennikarz muzyczny i krytyk jazzowy, od 1997 r. współpracuje z magazynem AUDIO. Pisał o muzyce również na łamach magazynów "Jazz", "Jazz Forum", "Machina", "Muza" i "Jazz & Classics". Prowadził audycje i był gościem w PR Pr. 2, Kolor, Radiostacja, Radio Jazz. Był zagorzałym propagatorem kwadrofonii i do dziś słucha z czterech kolumn. Muzyka w jego domu rozbrzmiewa nieustannie, również ze szpulowego magnetofonu. Jest bardziej melomanem niż audiofilem. Najbardziej gustuje w fuzjach jazzu, rocka, etno i klasyki.
Zobacz artykuły autora
Gatunki muzyki
Podobne brzmienie
logo logo