If You Could Read My Mind

CAMERON CARPENTER
If You Could Read My Mind

Klasyczna
Nasza ocena
Wykonanie:
Nagranie:
Nie można przewidzieć, co się stanie, jeśli chłopak z irokezem na głowie, w podkoszulku na ramiączkach usiądzie do kościelnych organów. "Wszystko, czego dotknie, staje się fantastyczne i niezapomniane" - napisał "Los Angeles Times" o Cameronie Carpenterze, absolwencie prestiżowej The Juilliard School w Nowym Jorku.

Nie można przewidzieć, co się stanie, jeśli chłopak z irokezem na głowie, w podkoszulku na ramiączkach usiądzie do kościelnych organów. "Wszystko, czego dotknie, staje się fantastyczne i niezapomniane" - napisał "Los Angeles Times" o Cameronie Carpenterze, absolwencie prestiżowej The Juilliard School w Nowym Jorku.

Ekstrawagancki ubiór artysty dał pretekst brytyjskiemu oficerowi imigracyjnemu, by z lotniska w Birmingham cofnąć go do Berlina. Trudno o lepszą reklamę dla muzyki Camerona, którą tworzy, interpretuje i reinterpretuje. Recenzent "The Zeit" najlepiej określił jego talent: "upadły anioł, który przywrócił grzeszną stronę organom".

Choć instrument, na którym gra Cameron Carpenter przypomina nowoczesne organy kościelne, to jego własny projekt, który nazwał International Touring Organ. Zawarł w nim cyfrowe brzmienia najlepszych organów, jakie istnieją na świecie. Tym samych zyskał potęgę brzmienia, skalę emocji i dramaturgię.

Z jednakową pasją interpretuje, na swój oryginalny sposób, dzieła klasyków: Bacha, Rachmaninowa, Scriabina, Dupré i Piazzolli, jak i własne kompozycje. Jego "Music For an Imaginery Film" prezentuje nieograniczone możliwości instrumentu i nieokiełznaną wirtuozerię artysty. Suitę "Song Paraphrases" otwiera skoczny temat tytułowy. Przygotujcie się na ekstremalne doznania, "If You Could Read My Mind" to organowy rollercoaster.


SONY CLASSICAL

Marek Dusza
Marek Dusza
Dziennikarz muzyczny i krytyk jazzowy, z magazynem AUDIO współpracuje od początku jego istnienia, czyli blisko 30 lat. Publikuje również w "Rzeczpospolitej" i magazynie "Jazz Forum". Jest laureatem Grand Prix Jazz Melomani w kategorii Dziennikarz-Krytyk Roku 2012, sześciokrotnie do niej nominowanym. Jako jedyny polski dziennikarz relacjonował z Los Angeles ceremonię wręczenia nagrody Grammy Włodkowi Pawlikowi.
Zobacz artykuły autora
Gatunki muzyki
Podobne brzmienie
logo logo