Unified Theories

ANT LAW
Unified Theories

Jazz
Nasza ocena
Wykonanie:
Nagranie:

Law jest angielskim gitarzystą, który wypracował autorski sposób strojenia gitary. Choć studiował fizykę, sam zaczął grać z zapałem na akustycznym instrumencie, a udoskonalił swój warsztat studiując jazz w renomowanej bostońskiej szkole Berklee.

Prowadząc wcześniej różne zespoły, zdobył odpowiednie doświadczenie. Do nagrania już szóstego albumu autorskiego zaprosił: wokalistkę, obdarzoną pięknym głosem Brigitte Beraha, pełnego inwencji saksofonistę Willa Vinsona, znakomitego i dobrze znanego pianistę Gwilyma Simcocka oraz tworzących energetyczną sekcję rytmiczną kontrabasistę Orlando le Fleming i perkusistę Ernesta Simpsona.

Muzycy ci, chyba za sprawą lidera są ze sobą bardzo dobrze zintegrowani. Jak na naukowca przystało, Ant Law komponuje i aranżuje materiał bardzo starannie. Również jakość rejestracji, szczególnie wiodącego instrumentu, jest na wysokim poziomie, co razem sprawia wrażenie dążenia do perfekcji.

Dziesięć zgrabnie rozbudowanych utworów albumu, mieści się wprawdzie w głównym nurcie współczesnego jazzu, niemniej coś je wyróżnia. Nie brakuje w nich miejsca na drobne eksperymenty, jak zmiana tempa, zagęszczanie i rozrzedzanie partii improwizowanych czy zderzenia dwóch centrów tonalnych, jak w lekko rozwichrzonym utworze "Stereopticon”.


Self Produced

Cezary Gumiński
Cezary Gumiński
Dziennikarz muzyczny i krytyk jazzowy, od 1997 r. współpracuje z magazynem AUDIO. Pisał o muzyce również na łamach magazynów "Jazz", "Jazz Forum", "Machina", "Muza" i "Jazz & Classics". Prowadził audycje i był gościem w PR Pr. 2, Kolor, Radiostacja, Radio Jazz. Był zagorzałym propagatorem kwadrofonii i do dziś słucha z czterech kolumn. Muzyka w jego domu rozbrzmiewa nieustannie, również ze szpulowego magnetofonu. Jest bardziej melomanem niż audiofilem. Najbardziej gustuje w fuzjach jazzu, rocka, etno i klasyki.
Zobacz artykuły autora
Gatunki muzyki
Podobne brzmienie
logo logo