Colouring Hockets

JOHN HOLLENBECK & NDR
Colouring Hockets

Jazz
Nasza ocena
Wykonanie:
Nagranie:

Znany amerykański perkusista, choć utrzymuje żywe kontakty artystyczne z krajem pochodzenia, to od ponad dekady działa intensywnie w Europie. Hollenbeck jest doskonałym instrumentalistą, ale coraz bardziej pochłania go komponowanie i aranżowanie.

Kiedyś dostał maila od Marcia Doctora, perkusisty znakomitej hamburskiej orkiestry Nord Deutsche Rundfunk, z propozycją napisania materiału na album, w którym byłyby wyeksponowane instrumenty perkusyjne. John Hollenbeck podszedł entuzjastycznie do propozycji aranżując na duży skład orkiestry szereg swych wcześniejszych i nowo nakreślonych kompozycji.

Do realizacji projektu "Colouring Hockets", oprócz big-bandu, zostało zaproszonych dwoje wibrafonistów-perkusjonalistów: Patricia Brennan i Matt Moran. Hollenbeck jest znany z inklinacji do tworzenia form eklektycznych zarówno w sensie stylistycznym, jak i wykorzystywania rzadszych instrumentów. Nie ulegało więc wątpliwości, że wiodącą rolę w tym modernistycznym projekcie będą odgrywać perkusjonalia.

Natomiast rozbudowanej sekcji dętej (4 trąbki, 4 puzony i 5 saksofonów) autor powierzył najczęściej kreację ozdabiania synkop. Istotne jest, że w produkcie finalnym zaproponowanym przez Hollenbecka te akcenty zostały bardzo umiejętnie rozłożone, bez wyraźnej dominacji warstwy melodycznej czy perkusyjnej.


Flexatonic Records

Cezary Gumiński
Cezary Gumiński
Dziennikarz muzyczny i krytyk jazzowy, od 1997 r. współpracuje z magazynem AUDIO. Pisał o muzyce również na łamach magazynów "Jazz", "Jazz Forum", "Machina", "Muza" i "Jazz & Classics". Prowadził audycje i był gościem w PR Pr. 2, Kolor, Radiostacja, Radio Jazz. Był zagorzałym propagatorem kwadrofonii i do dziś słucha z czterech kolumn. Muzyka w jego domu rozbrzmiewa nieustannie, również ze szpulowego magnetofonu. Jest bardziej melomanem niż audiofilem. Najbardziej gustuje w fuzjach jazzu, rocka, etno i klasyki.
Zobacz artykuły autora
Gatunki muzyki
Podobne brzmienie
logo logo