Sytuacja nie jest jednak zawsze jednoznaczna, bowiem już przed niniejszym projektem solowe popisy przedstawili inni mistrzowie czterech basowych strun: Francuz Renaud Garcia-Fons oraz Niemiec Eberhard Weber. Garcia-Fons wzbogacał fakturę brzmieniową grą smyczkiem, a Weber – preparacjami.
Podobny zabieg poczynił też Arild Andersen, a efekt finalny stał się nad wyraz atrakcyjny. Materiał na niniejszą płytę powstał niemal w całości podczas koncertu. Wymagało to od solisty precyzyjnego zgrania obu linii melodycznych: akustycznej i generowanej elektronicznie. Ponieważ partie improwizowane cechuje spontaniczność, taka synchronizacja udaje się tylko mistrzom, a Andersen z pewnością nim jest.
W repertuarze "Landloper" płyty znalazły się różności: standard "A Nightingale Sang in Berkley Square", kompozycje własne: "Dreamhorse" i "Mira", a także free-jazzowe tematy wywodzące się z bluesa, jak "Ghosts", "Lonely Woman" czy "Song for Che" – wszystkie zagrane z pięknie uformowanymi liniami melodycznymi.
ECM/Universal