Blues Blood

IMMANUEL WILKINS
Blues Blood

Jazz
Nasza ocena
Wykonanie:
Nagranie:

Trzeci album młodego saksofonowego talentu może zaskoczyć tych, którzy oczekiwali od artysty kolejnej porcji wysokiej próby współczesnego jazzu. Nie oznacza to jednak wcale, że na albumie Wilkinsa brakuje czysto jazzowych fragmentów.

Niniejszy projekt - "Blues Blood" - powstał w producenckiej współpracy Wilkinsa z Meshell Ndegeochello, która specjalizuje się w dokonywaniu muzycznych kolaży. Tak się zbiegło, że jej ostatni projekt poruszał również, jak "Blues Blood", problemy związane z amerykańskim rasizmem.

Kilkanaście utworów tworzy tutaj rodzaj suity, w której pewne, nieraz kontrastujące fragmenty nawiązują lekko do spektaklu teatralnego czy opery, a pewne emanują gorącym jazzem wysokiej próby.

Pomiędzy te jazzowe improwizacje zostały wplecione popisy wielu znakomitych wokalistów; między innymi niezawodnej Cecile McLorin Salvant, delikatnie zmysłowej June McDoom i niezwykle uduchowionej Ganavyi.

Istotnym elementem łączącym całość projektu pozostają rozbudowane partie klasycznego jazzowego kwartetu: Wilkins – saksofon altowy, Micah Thomas – fortepian, Rick Rosato – kontrabas i Kweku Sumbry – perkusja.

Gościnnie w kilku fragmentach poruszające sola na gitarze sprokurował Marvin Sewell. Nie brakuje ognistych popisów solowych lidera i rasowych fraz fortepianu Thomasa.


Blue Note/Universal

Cezary Gumiński
Cezary Gumiński
Dziennikarz muzyczny i krytyk jazzowy, od 1997 r. współpracuje z magazynem AUDIO. Pisał o muzyce również na łamach magazynów "Jazz", "Jazz Forum", "Machina", "Muza" i "Jazz & Classics". Prowadził audycje i był gościem w PR Pr. 2, Kolor, Radiostacja, Radio Jazz. Był zagorzałym propagatorem kwadrofonii i do dziś słucha z czterech kolumn. Muzyka w jego domu rozbrzmiewa nieustannie, również ze szpulowego magnetofonu. Jest bardziej melomanem niż audiofilem. Najbardziej gustuje w fuzjach jazzu, rocka, etno i klasyki.
Zobacz artykuły autora
Inne płyty tego autora
Gatunki muzyki
Podobne brzmienie
logo logo