Bloom

BILL LAURANCE & THE UNTOLD ORCHESTRA
Bloom

Jazz
Nasza ocena
Wykonanie:
Nagranie:

Popularny angielski pianista i klawiaturzysta posiada pełne wykształcenie klasyczne. Nie przeszkodziło mu to w wieloletniej współpracy z funky-jazzową amerykańską formacją Snarky Puppy oraz wieloma artystami uprawiającymi rozmaite stylistyki muzyczne.

W poszukiwaniu nowych form wypowiedzi Laurance zaproponował projekt, w którym zaprezentował się solo na fortepianie, a towarzyszyła mu młoda grupa The Untold Orchestra z Manchesteru.

Ta 18-osobowa formacja, złożona wyłącznie z instrumentów smyczkowych, ma dość elastyczny profil artystyczny. Jej największą zaletą jest umiejętność pełnego witalności akcentowania rytmu w dolnym rejestrze i to bez udziału perkusji. W ten sposób udało się uzyskać doskonałą synergię pomiędzy melodyjnymi liniami fortepianu a orkiestrowym akompaniamentem.

Dysponujący imponującymi umiejętnościami technicznymi Bill Laurance nie przeładował własnych partii nadmiarem ozdobników. Starał się uzyskać maksymalne zespolenie między klarownymi fortepianowymi wątkami melodycznymi a harmonizującym podkładem kreowanym przez orkiestrę.

Wyraźnie zaakcentowanych partii solowych jest na płycie stosunkowo niewiele, ale oprócz ciągłej fortepianowej narracji zwraca uwagę brawurowe solo skrzypiec w kompozycji "Lyra".


ACT/GiGi Distribution

Cezary Gumiński
Cezary Gumiński
Dziennikarz muzyczny i krytyk jazzowy, od 1997 r. współpracuje z magazynem AUDIO. Pisał o muzyce również na łamach magazynów "Jazz", "Jazz Forum", "Machina", "Muza" i "Jazz & Classics". Prowadził audycje i był gościem w PR Pr. 2, Kolor, Radiostacja, Radio Jazz. Był zagorzałym propagatorem kwadrofonii i do dziś słucha z czterech kolumn. Muzyka w jego domu rozbrzmiewa nieustannie, również ze szpulowego magnetofonu. Jest bardziej melomanem niż audiofilem. Najbardziej gustuje w fuzjach jazzu, rocka, etno i klasyki.
Zobacz artykuły autora
Gatunki muzyki
Podobne brzmienie
logo logo