Jazz at Berlin Philharmonic XII

THEO CROCKER
Jazz at Berlin Philharmonic XII

Jazz
Nasza ocena
Wykonanie:
Nagranie:

Podtytuł niniejszego albumu "Scetches of Miles" wyjaśnia jego zawartość. Popularny trębacz amerykański zinterpretował na ubiegłorocznym koncercie siedem najpopularniejszych tematów grywanych przez zespoły Milesa Davisa w latach 50. i 60. W wykonaniu tego repertuaru towarzyszyła kwartetowi Crockera kilkunastoosobowa orkiestra pod kierunkiem szwedzkiego saksofonisty Magnusa Lindgrena.

Choć dotychczasowe poczynania Theo Crockera oscylowały wokół klimatów hip-hopowych, to sięgnięcie po klasykę jazzowego gatunku podniosło jego ocenę. Zbiór interpretacji nie przebija artyzmem kanonicznej świetności oryginałów, ale słucha się go z zainteresowaniem.

Najkorzystniejsze wrażenie zrobiły partie fortepianowe Danny’ego Grissetta, który w pełni wczuł się w wyważoną i uduchowioną stylistykę Billa Evansa, co dobitnie było słychać w interpretacji kompozycji "My Funny Valentine". Ważną rolę w akompaniamencie pełniła orkiestra realizująca aranżacje napisane przez Lundgrena i Hansa Eka.

Najbardziej zaskakującą wersję nadano utworowi "All Blues", który został osadzony na rytmice walca; nota bene na ten sam sprytny pomysł wpadł kiedyś Chuck Mangione. Ze słynnego tematu Wayne'go Shortera "Footprints" emanował natomiast podobny ładunek magii, jak z oryginału.


ACT/GiGi Distribution

Cezary Gumiński
Cezary Gumiński
Dziennikarz muzyczny i krytyk jazzowy, od 1997 r. współpracuje z magazynem AUDIO. Pisał o muzyce również na łamach magazynów "Jazz", "Jazz Forum", "Machina", "Muza" i "Jazz & Classics". Prowadził audycje i był gościem w PR Pr. 2, Kolor, Radiostacja, Radio Jazz. Był zagorzałym propagatorem kwadrofonii i do dziś słucha z czterech kolumn. Muzyka w jego domu rozbrzmiewa nieustannie, również ze szpulowego magnetofonu. Jest bardziej melomanem niż audiofilem. Najbardziej gustuje w fuzjach jazzu, rocka, etno i klasyki.
Zobacz artykuły autora
Inne płyty tego autora
Gatunki muzyki
Podobne brzmienie
logo logo