Interpret It Well

CHES SMITH
Interpret It Well

Jazz
Nasza ocena
Wykonanie:
Nagranie:

Perkusista i wibrafonista Smith jest najmłodszym członkiem zawiązanego przez siebie kwartetu, który powstał 2 lata temu. Jest on też autorem wszystkich kompozycji i ich opracowań na niniejszej płycie. Do wykonania przygotowanego materiału Smith zaprosił same znakomitości muzyki improwizowanej: pianistę Craiga Taborna, altowiolinistę Mata Manerego oraz gitarzystę Billa Frisella.

Wiemy, że spotkania wybitnych indywidualności nie zawsze przynoszą spójne artystycznie rezultaty. Jednakże w tym wypadku powstał zwarty zbiór siedmiu utworów o rozmaitych strukturach, ale utrzymanych w zręcznie sformatowanej estetyce.

Niekwestionowalny jest wyszukany charakter przedsięwzięcia wyrażający się trafnym dozowaniem użytych środków wyrazu. Mamy relatywnie mało momentów zespołowego wyładowywania nagromadzonej energii, a płyta obfituje w pełną gamę pasaży o ażurowych i minimalistycznych fakturach. Jednakże pod pozornie spokojną tkanką muzyczną czai się pewien dramatyzm.

Bill Frisell operuje nie tylko zapętleniami czy cofaniem nagranych fraz, ale też wzbogaca swój arsenał brzmieniowy o niesłyszane wcześniej rodzaje przesterowań czy syntezator. Taborn wyraża się na ogół dość powściągliwie, podczas gdy Maneri wydaje się być wyjątkowo śpiewny w swych partiach.


Pyroclastic Records

Cezary Gumiński
Cezary Gumiński
Dziennikarz muzyczny i krytyk jazzowy, od 1997 r. współpracuje z magazynem AUDIO. Pisał o muzyce również na łamach magazynów "Jazz", "Jazz Forum", "Machina", "Muza" i "Jazz & Classics". Prowadził audycje i był gościem w PR Pr. 2, Kolor, Radiostacja, Radio Jazz. Był zagorzałym propagatorem kwadrofonii i do dziś słucha z czterech kolumn. Muzyka w jego domu rozbrzmiewa nieustannie, również ze szpulowego magnetofonu. Jest bardziej melomanem niż audiofilem. Najbardziej gustuje w fuzjach jazzu, rocka, etno i klasyki.
Zobacz artykuły autora
Gatunki muzyki
Podobne brzmienie
logo logo