Bells on Sand

GERALD CLAYTON
Bells on Sand

Jazz
Nasza ocena
Wykonanie:
Nagranie:

Nie licząc licznych kooperacji, to już piąty autorski album studyjny amerykańskiego pianisty, który był sześciokrotnie nominowany do nagrody Grammy. Tworząc niniejszy i bardzo osobisty album, Clayton chciał dać wyraz upływowi czasu, który towarzyszył kształtowaniu się jego artystycznej osobowości.

Pianista zaprosił do współpracy dwóch najważniejszych dla niego mentorów: kontrabasistę Johna Claytona (ojca) oraz saksofonistę Charlesa Lloyda, którzy najsilniej wpłynęli na uformowanie jego muzycznych korzeni.

Wieloletni kompan muzycznych spotkań, perkusista Justin Brown, reprezentuje teraźniejszość artysty, natomiast młoda portugalska wokalistka Maro symbolizuje przyszłość.

Maro (Mariana B. da C. F. Secca) to wielki talent o cudownie zmysłowym głosie, która wcześniej współpracowała z Jacobem Collierem, a na tej płycie przyozdabia swym śpiewem dwie kompozycje.

Charakter dziesięciu utworów na "Bells on Sand" jest absolutnie jazzowy, a uderza w nich wybitnie kameralna atmosfera, w wytworzeniu której niebagatelną rolę odegrały liryczne partie arco kontrabasu, czy pełna uduchowienia gra saksofonu.

Poszczególne utwory zostały zaprezentowane solo, w duetach lub w trio, a łączącym je elementem jest wysmakowana pianistyka lidera. Wysokiej jakości artystycznej towarzyszy bardzo staranna realizacja nagrań.


Blue Note/Universal

Cezary Gumiński
Cezary Gumiński
Dziennikarz muzyczny i krytyk jazzowy, od 1997 r. współpracuje z magazynem AUDIO. Pisał o muzyce również na łamach magazynów "Jazz", "Jazz Forum", "Machina", "Muza" i "Jazz & Classics". Prowadził audycje i był gościem w PR Pr. 2, Kolor, Radiostacja, Radio Jazz. Był zagorzałym propagatorem kwadrofonii i do dziś słucha z czterech kolumn. Muzyka w jego domu rozbrzmiewa nieustannie, również ze szpulowego magnetofonu. Jest bardziej melomanem niż audiofilem. Najbardziej gustuje w fuzjach jazzu, rocka, etno i klasyki.
Zobacz artykuły autora
Gatunki muzyki
Podobne brzmienie
logo logo