Kwasy i zasady

BŁOTO
Kwasy i zasady

Jazz
Nasza ocena
Wykonanie:
Nagranie:

Kwartet Błoto wyodrębnił się z większej, jeśli chodzi o liczbę członków, wrocławskiej formacji EABS. EABS dała się już poznać szerszej publiczności, bo istnieje dłużej, ale Błoto cieszy się już nie mniejszym uznaniem, a wśród słuchaczy poszukujących nowych brzmień nawet większym niż EABS.

Podoba mi konceptualizm twórczości zespołu Błoto. Kolejne albumy: "Erozje", "Kwiatostan" (wydany tylko na winylu, teraz dostępne pliki) i nowe "Kwasy i zasady" poświęcone są osobnej problematyce, a jej twórczą analizę odzwierciedlają tytuły utworów: np. "Czarnoziemy" i "Rędziny" na "Erozjach", "Mak", "Oset", "Chabry" z "Kwiatostanów" czy "Hipokryzja" i "Prawda" z nowej płyty.

Jak bardzo tytuły przekładają się na muzykę, to kwestia wyobraźni artystów i słuchaczy. Jestem przekonany, że Błoto potrafi poruszyć wyobraźnię każdego.

Basista Wuja HZG, grający na pianinie i syntezatorach Latarnik, saksofonista OlafSaxx używający też elektronicznych instrumentów ustnikowych, jak AKAI EWI czy Roland Aira, oraz perkusista Cancer G tworzą oniryczny nastrój, hipnotyzując mocnym miarowym rytmem basu i perkusji, krótkimi solówkami saksofonów i klawiatur.

Nagrań dokonano w technice lo-fi, na starym, profesjonalnym magnetofonie kasetowym Tascam, a mimo to uwagę przykuwa różnorodność brzmień. Świetne transowe granie.


Astigmatic Records

Marek Dusza
Marek Dusza
Dziennikarz muzyczny i krytyk jazzowy, z magazynem AUDIO współpracuje od początku jego istnienia, czyli blisko 30 lat. Publikuje również w "Rzeczpospolitej" i magazynie "Jazz Forum". Jest laureatem Grand Prix Jazz Melomani w kategorii Dziennikarz-Krytyk Roku 2012, sześciokrotnie do niej nominowanym. Jako jedyny polski dziennikarz relacjonował z Los Angeles ceremonię wręczenia nagrody Grammy Włodkowi Pawlikowi.
Zobacz artykuły autora
Gatunki muzyki
Podobne brzmienie
logo logo