Touch the Light

JOACHIM KUHN
Touch the Light

Jazz
Nasza ocena
Wykonanie:
Nagranie:

Joachim Kühn, urodzony w Lipsku, a wykształcony jako klasyczny pianista, posiada wspaniałą technikę oraz szczególną wrażliwość muzyczną. Często wciągały go projekty utrzymane w klimacie free-jazzowym, w których demonstrował swą imponującą technikę.

Jego pianistykę charakteryzowało znaczne zagęszczenie faktury z silną ekspozycją dolnych rejestrów. Wzbraniał się, gdy niedawno wydawca zasugerował mu nagranie interpretacji balladowych tematów.

Może sprawiło to, że aktualnie mieszka na romantycznej Ibizie, posiada doskonały model Stainwaya, nagrywa solo w domu i w końcu zmienił zdanie, przedstawiając autorską wizję rozmaitych popularnych melodii.

Znalazły się wśród nich jazzowe standardy, "Allergetto" (L. van Beethovena), "Redemption Song" (B. Marleya), "Purple Rain" (Prince’a) czy "Last Tango in Paris" (G. Barbieriego). Okazuje się, że pianista brał udział w nagraniu tego szlagieru filmowego.

W tym i w innych przypadkach prezentacje Kühna zawierają jednak zawsze pięknie podkreślaną esencję melodyczną, natomiast w znikomym stopniu odzwierciedlają specyficzny charakter oryginału.

Na przekór oczekiwaniom w interpretacjach Joachima Kühna jest mało typowych dla artysty ozdobników i jak na niego są w formie dość minimalistyczne, ale piękne.


ACT/GiGi Distribution

Cezary Gumiński
Cezary Gumiński
Dziennikarz muzyczny i krytyk jazzowy, od 1997 r. współpracuje z magazynem AUDIO. Pisał o muzyce również na łamach magazynów "Jazz", "Jazz Forum", "Machina", "Muza" i "Jazz & Classics". Prowadził audycje i był gościem w PR Pr. 2, Kolor, Radiostacja, Radio Jazz. Był zagorzałym propagatorem kwadrofonii i do dziś słucha z czterech kolumn. Muzyka w jego domu rozbrzmiewa nieustannie, również ze szpulowego magnetofonu. Jest bardziej melomanem niż audiofilem. Najbardziej gustuje w fuzjach jazzu, rocka, etno i klasyki.
Zobacz artykuły autora
Gatunki muzyki
Podobne brzmienie
logo logo