Do outro lado do azul

ANDREA MOTIS
Do outro lado do azul

Jazz
Nasza ocena
Wykonanie:
Nagranie:

To drugi album autorski hiszpańskiej wokalistki i trębacza w jednej osobie. Na debiutanckiej płycie Motis, oprócz zaznaczenia swych muzycznych korzeni, skupiła się bardziej na głównym nurcie jazzu, gdy tym razem zanurzyła się całkowicie w klimatach brazylijskich.

Album "Do outro lado do azul" otwiera wersja wokalna przeboju Gal Costy "Antonico", lecz dalszą część repertuaru stanowią już mniej popularne brazylijskie piosenki oraz trzy utwory autorskie utrzymane w tym klimacie. Motis nadała interpretacji legendarnej bossa-novy "Antonico" bardzo kameralny nastrój, śpiewając rzewnie dziewczęcym głosem i ozdabiając solówką skrzypiec w stylu Stephane Grapelly'ego.

Nadal utrzymując w kolejnych kompozycjach latynoski charakter prezentacji, wokalne i trąbkowe partie Andrei Motis zbliżyły się stylistycznie do formuły, jaką niegdyś czarował młody Chet Baker. W tym sensie projekt ma charakter dość tradycyjny, lecz jego atrakcyjność wynika z niekwestionowanej świeżości interpretacyjnej.

Nagrania płyty dokonał dziewięcioosobowy zespół (liderka, 2 x gitara, fortepian, kontrabas, perkusja, skrzypce/mandolina, klarnet/ saksofon, 2 x perkusjonalia) i trzech zaproszonych solistów. Wśród muzyków jest kilku Brazylijczyków i to oni sprawili, że płyta Motis ma tak bardzo brazylijską aurę.


Verve / Universal

Cezary Gumiński
Cezary Gumiński
Dziennikarz muzyczny i krytyk jazzowy, od 1997 r. współpracuje z magazynem AUDIO. Pisał o muzyce również na łamach magazynów "Jazz", "Jazz Forum", "Machina", "Muza" i "Jazz & Classics". Prowadził audycje i był gościem w PR Pr. 2, Kolor, Radiostacja, Radio Jazz. Był zagorzałym propagatorem kwadrofonii i do dziś słucha z czterech kolumn. Muzyka w jego domu rozbrzmiewa nieustannie, również ze szpulowego magnetofonu. Jest bardziej melomanem niż audiofilem. Najbardziej gustuje w fuzjach jazzu, rocka, etno i klasyki.
Zobacz artykuły autora
Inne płyty tego autora
Gatunki muzyki
Podobne brzmienie
logo logo