Double Screening

EMILE PARISIEN QUARTET
Double Screening

Jazz
Nasza ocena
Wykonanie:
Nagranie:

Ideą przyświecającą nagraniu albumu "Double Screening" była chęć maksymalnego odseparowania się muzyków od zdygitalizowanego wokoło świata. Nawet gdy członkowie kwartetu posługują się preparacjami dźwiękowymi, są one dokonywane wyłącznie akustycznie.

Lider, francuski saksofonista sopranowy i tenorowy Emile Parisien, oprócz demonstrowania pięknego tonu swych instrumentów, poszerza paletę dźwiękową grą na klapkach saksofonów. Julien Touery, oprócz błyskotliwych pasaży na klawiaturze, potrafi skutecznie spreparować ton fortepianu, zarówno uderzając, jak i szarpiąc struny we wnętrzu. Ivan Gelungne, oprócz bogatego brzmienia kontrabasu pizzicato, nie szczędzi smyczka, by wzbogacić sonorystykę w efekty perkusyjne. Nowy perkusista w zespole, Julien Loutelier, swobodnie demonstruje bogactwo efektów typowo perkusyjnych, a jednocześnie uwypukla dynamiką gry mocno zróżnicowaną dramaturgię poszczególnych utworów.

Kompozycje członków zespołu są zwięzłe i raczej krótkie, co mimo przyjętej konwencji free czyni ten tętniący życiem album bardziej przystępnym w odbiorze. Muzycy unikają na "Double Screening" kreowania nawałnic dźwięków. Liczne zabiegi modyfikujące brzmienia uczyniły materiał płyty na wskroś współczesny, a zarazem naturalny.


ACT / GiGi Distribution

Cezary Gumiński
Cezary Gumiński
Dziennikarz muzyczny i krytyk jazzowy, od 1997 r. współpracuje z magazynem AUDIO. Pisał o muzyce również na łamach magazynów "Jazz", "Jazz Forum", "Machina", "Muza" i "Jazz & Classics". Prowadził audycje i był gościem w PR Pr. 2, Kolor, Radiostacja, Radio Jazz. Był zagorzałym propagatorem kwadrofonii i do dziś słucha z czterech kolumn. Muzyka w jego domu rozbrzmiewa nieustannie, również ze szpulowego magnetofonu. Jest bardziej melomanem niż audiofilem. Najbardziej gustuje w fuzjach jazzu, rocka, etno i klasyki.
Zobacz artykuły autora
Gatunki muzyki
Podobne brzmienie
logo logo