Ahlam

NES
Ahlam

Jazz
Nasza ocena
Wykonanie:
Nagranie:

Nazwa formacji Nes pochodzi zapewne od imienia Nesrine Belmokh, Francuzki algierskiego pochodzenia, której wzruszająco pięknym głosem zachwycił się sam Placido Domingo.

Utalentowana Belmokh gra również na wiolonczeli, a trio uzupełniają: francuski wiolonczelista Matthieu Saglio i hiszpański perkusjonalista David Gadea. Skład dość skromny, ale przez cały czas odsłuchu kompaktu wydaje się, że produkuje się znacznie większa formacja.

Każdy z doświadczonych muzyków dysponuje szerokim wachlarzem brzmień, a w szczególności dotyczy to perkusisty. Tytuł debiutanckiej płyty "Ahlam" oznacza po arabsku marzenie i tym marzeniem jest nie tylko otwierająca kompozycja, ale i każdy kolejny utwór owiany orientalną aurą.

Belmokh śpiewa swe piosenki rozmarzonym głosem po arabsku, francusku i angielsku. Piękno jej głosu zostało wspaniale uchwycone przez inżyniera dźwięku i stanowi to bezapelacyjnie największy walor płyty. Muzykom udało się w każdej kompozycji wytworzyć transowy nastrój, który skutecznie kołysze naszą podświadomość.

Najbardziej wyrazistym elementem stylu grupy jest pierwiastek arabski, ale gdy Belmokh zaczyna śpiewać po angielsku, w jej interpretacji pojawiają się również echa jazzowego swingu.


ACT / GiGi Distribution

Cezary Gumiński
Cezary Gumiński
Dziennikarz muzyczny i krytyk jazzowy, od 1997 r. współpracuje z magazynem AUDIO. Pisał o muzyce również na łamach magazynów "Jazz", "Jazz Forum", "Machina", "Muza" i "Jazz & Classics". Prowadził audycje i był gościem w PR Pr. 2, Kolor, Radiostacja, Radio Jazz. Był zagorzałym propagatorem kwadrofonii i do dziś słucha z czterech kolumn. Muzyka w jego domu rozbrzmiewa nieustannie, również ze szpulowego magnetofonu. Jest bardziej melomanem niż audiofilem. Najbardziej gustuje w fuzjach jazzu, rocka, etno i klasyki.
Zobacz artykuły autora
Gatunki muzyki
Podobne brzmienie
logo logo