Vanished Gardens

CHARLES LLOYD
Vanished Gardens

Jazz
Nasza ocena
Wykonanie:
Nagranie:

Po sukcesie płyty "I Long to See You" formacji Lloyd & The Marvels (z 2016 r.) wydawało się, że kolejny album firmowany przez grupę legendarnego saksofonisty będzie równie frapujący. Wprawdzie koncept stylistyczny pozostał ten sam, lecz tym razem połączenie jazzu ze współczesnym country nie okazało się być strzałem w dziesiątkę.

Trzeba pamiętać, że podobnie kontrowersyjne albumy Charles Lloyd nagrywał już na początku lat 70. Wprawdzie skład aktualnej supergrupy pozostał ten sam: Lloyd - saksofon/flet, Bill Frisell - gitara, Greg Leisz - gitara hawajska, Reuben Rogers - bas i Eric Harland - perkusja, jednakże w roli wokalistki wystąpiła Lucinda Williams, reprezentująca progresywny nurt country. Williams śpiewa mocno rozdartym i pełnym nostalgii głosem, dalekim od miękkiego swingowania. Ona też jest autorką większości śpiewanych utworów.

Płyta "Vanished Gardens" ma charakter przekładańca, bowiem utwory instrumentalne o wyraźnie jazzowym charakterze (tytułowy "Blues for the Langstone and LaRue" czy "Monk`s Mood") są przeplecione piosenkami, w których rola zespołu akompaniującego staje się właściwie anonimowa. Jedynie wokalna interpretacja szlagieru Jimiego Hendrixa "Angel" połączyła harmonijnie pierwiastek jazzowy i country.


Blue Note/Universal

Cezary Gumiński
Cezary Gumiński
Dziennikarz muzyczny i krytyk jazzowy, od 1997 r. współpracuje z magazynem AUDIO. Pisał o muzyce również na łamach magazynów "Jazz", "Jazz Forum", "Machina", "Muza" i "Jazz & Classics". Prowadził audycje i był gościem w PR Pr. 2, Kolor, Radiostacja, Radio Jazz. Był zagorzałym propagatorem kwadrofonii i do dziś słucha z czterech kolumn. Muzyka w jego domu rozbrzmiewa nieustannie, również ze szpulowego magnetofonu. Jest bardziej melomanem niż audiofilem. Najbardziej gustuje w fuzjach jazzu, rocka, etno i klasyki.
Zobacz artykuły autora
Gatunki muzyki
Podobne brzmienie
logo logo