Tangents

GARY PEACOCK TRIO
Tangents

Jazz
Nasza ocena
Wykonanie:
Nagranie:

Wydaje się, że trio Keitha Jarretta z nieodłącznym udziałem Peacocka na kontrabasie zawiesiło na dobre działalność. Ponieważ w karierze tego perfekcjonisty dominowała zawsze współpraca z najwybitniejszymi pianistami (Bill Evans, Paul Bley, Masabumi Kikuchi), stało się logiczne, że będzie poszukiwał znamienitej osobowości do realizacji kolejnych projektów.

Współpraca Peacocka z pianistą Marciem Coplandem w duecie rozpoczęła się ponad trzy dekady temu. Gdy cztery lata temu wspaniały duet uzupełnił perkusista Joey Baron, zaiskrzyło i szybko nagrano pierwszy album tria "Now This". Przy powstaniu tego tytułu udało się muzykom uzyskać perfekcyjną komunikację. Większość lirycznych kompozycji dostarczył lider, a do oddania ich walorów w równym stopniu przyczynili się wszyscy.

Po śmierci Charliego Hadena właśnie Gary`ego Peacocka należy uznać za najwybitniejszego kontrabasistę potrafiącego prowadzić melodyjne dialogi z fortepianem na pograniczu subtelnego free jazzu. Choć album zaczyna się w formule dość typowej dla wielu produkcji firmy ECM ostatnich lat, to gdy się wsłuchamy w misterne konstrukcje kolejnych utworów, upewniamy się, że gra magicznie zintegrowany skład mistrzowski. "Tangents" to kandydatka na płytę roku.


ECM/UNIVERSAL

Cezary Gumiński
Cezary Gumiński
Dziennikarz muzyczny i krytyk jazzowy, od 1997 r. współpracuje z magazynem AUDIO. Pisał o muzyce również na łamach magazynów "Jazz", "Jazz Forum", "Machina", "Muza" i "Jazz & Classics". Prowadził audycje i był gościem w PR Pr. 2, Kolor, Radiostacja, Radio Jazz. Był zagorzałym propagatorem kwadrofonii i do dziś słucha z czterech kolumn. Muzyka w jego domu rozbrzmiewa nieustannie, również ze szpulowego magnetofonu. Jest bardziej melomanem niż audiofilem. Najbardziej gustuje w fuzjach jazzu, rocka, etno i klasyki.
Zobacz artykuły autora
Inne płyty tego autora
Gatunki muzyki
Podobne brzmienie
logo logo