Secular Hymns

MADELEINE PEYROUX
Secular Hymns

Jazz
Nasza ocena
Wykonanie:
Nagranie:

Na najnowszy album Peyroux warto było czekać trzy lata, mimo że forma niniejszego zbioru piosenek wykrystalizowała się całkiem przypadkowo. Jej zespół koncertował ubiegłej jesieni w dziesięciowiecznym wiejskim kościółku na angielskiej prowincji Oxfordshire i został urzeczony niepowtarzalną atmosferą miejsca emanującego uduchowieniem.

Artystka wzięła sprawy w swoje ręce i wystąpiła nie tylko w roli wokalistki i gitarzystki, ale też producenta, decydując się na sesję nagraniową z nowym repertuarem w tym szczególnym miejscu.

Jak zwykle od początku do końca płyty kołysze nas jej jakże ciepły i pięknie swingujący głos, który przypomina kunszt wielkiej Billie Holiday. Z akuratnym wdziękiem na gitarze produkuje się John Herington, a na kontrabasie - używając nierzadko smyczka - Barak Mori. Obaj znakomici akompaniatorzy wspierają Madeleine Peyroux też wokalnie tworząc z jej głosem harmonijnie rozwibrowane duety i tercety.

W repertuarze dziesięciu piosenek rozmaitych kompozytorów nie mamy - jakby sugerował tytuł - podniosłych hymnów, nie ma też przebojów, natomiast prawie każda z perfekcyjnych prezentacji mogłaby stać się przebojem. Uderza nas niezaprzeczalne piękno ich prostych, bezpośrednich i uduchowionych interpretacji.


IMPULSE!/UNIVERSAL

Cezary Gumiński
Cezary Gumiński
Dziennikarz muzyczny i krytyk jazzowy, od 1997 r. współpracuje z magazynem AUDIO. Pisał o muzyce również na łamach magazynów "Jazz", "Jazz Forum", "Machina", "Muza" i "Jazz & Classics". Prowadził audycje i był gościem w PR Pr. 2, Kolor, Radiostacja, Radio Jazz. Był zagorzałym propagatorem kwadrofonii i do dziś słucha z czterech kolumn. Muzyka w jego domu rozbrzmiewa nieustannie, również ze szpulowego magnetofonu. Jest bardziej melomanem niż audiofilem. Najbardziej gustuje w fuzjach jazzu, rocka, etno i klasyki.
Zobacz artykuły autora
Gatunki muzyki
Podobne brzmienie
logo logo