Groovements

AARON PARKS
Groovements

Jazz
Nasza ocena
Wykonanie:
Nagranie:

Amerykański pianista średniego pokolenia podczas rezydowania w Danii zaprosił do współpracy dwóch tamtejszych znakomitych muzyków – kontrabasistę Thomasa Fonnesbaeka i perkusistę Karstena Bagge. Już od pierwszych taktów nagranej przez nich płyty uderza nas doskonałe zgranie kolektywu, jak to się zwykło mawiać - nadających na tych samych falach.

Amerykański pianista średniego pokolenia podczas rezydowania w Danii zaprosił do współpracy dwóch tamtejszych znakomitych muzyków - kontrabasistę Thomasa Fonnesbaeka i perkusistę Karstena Bagge. Już od pierwszych taktów nagranej przez nich płyty uderza nas doskonałe zgranie kolektywu, jak to się zwykło mawiać - nadających na tych samych falach.

Obojętnie, czy trio Parksa interpretuje stylowe kompozycje własne, amerykański standard jazzowy "You and the Night and the Music", czy przebój rockowy "I Am on Fire" (Bruce’a Springsteena), niezmiennie imponuje jedność myśli i poczynań muzyków, ich wzorcowe swingowanie i – zgodnie z tytułem - trzymanie transowej atmosfery.

Aaron Parks, odkryty już jako młody talent, na początku swej kariery intensywnie współpracował z Terrencem Blanchardem. Tu jest w doskonałej formie grając z pełną energią, melodyjnie i rytmicznie. Jego grę charakteryzuje używanie chromatyki zbliżonej do Keitha Jarretta, nieco bardziej ażurowej, lecz równie energetycznej.

Aaron Parks akcentuje poszczególne nuty mocno i z wdziękiem. Obaj duńscy partnerzy są cenionymi muzykami nie tylko na krajowej, ale i międzynarodowej scenie jazzowej, co się przekłada na ich czujny akompaniament.


STUNT/MULTIKULTI

Cezary Gumiński
Cezary Gumiński
Dziennikarz muzyczny i krytyk jazzowy, od 1997 r. współpracuje z magazynem AUDIO. Pisał o muzyce również na łamach magazynów "Jazz", "Jazz Forum", "Machina", "Muza" i "Jazz & Classics". Prowadził audycje i był gościem w PR Pr. 2, Kolor, Radiostacja, Radio Jazz. Był zagorzałym propagatorem kwadrofonii i do dziś słucha z czterech kolumn. Muzyka w jego domu rozbrzmiewa nieustannie, również ze szpulowego magnetofonu. Jest bardziej melomanem niż audiofilem. Najbardziej gustuje w fuzjach jazzu, rocka, etno i klasyki.
Zobacz artykuły autora
Gatunki muzyki
Podobne brzmienie
logo logo