Mockroot

TIGRAN HAMASYAN
Mockroot

Jazz
Nasza ocena
Wykonanie:
Nagranie:

Kompakt rozpoczyna się całkiem obiecująco utworem "To Love" stanowiącym harmonijny splot męskiego głosu w wysokim rejestrze z pełnym finezji akompaniamentem fortepianu i szumem wiatru. Kolejny, żywszy utwór "Song for Melan & Rofik", o introdukcji utrzymanej w podobnej formie, zostaje po kilku taktach przełamany ostrym (jakby rockowym) nieparzystym rytmem, dochodzi do głosu scratching i robi się nieokreślona w wyrazie eklektyczna atmosfera.

Trudno tu nie docenić polotu armeńskiego pianisty (właściwie klawiaturzysty) wokalisty i kompozytora w budowaniu swoistych kolaży muzycznych, których odbiór może jednakże wydawać się ciężki. W "Kars" powraca nuta liryczna w harmonijnym łączeniu śpiewu z perlistymi pasażami fortepianowymi, którym wtóruje miarowy trzask gramofonu. Kompozycja "Lilac" to niezwykle estetyczny popis fortepianowy solo. Jednakże kolejne utwory utrzymane są konsekwentnie w eklektycznej etno-jazz-rockowej konwencji.

W tej dynamicznej prezentacji pomagają Hamasyanowi basista i perkusista; potrafią oni sprostać budowaniu złożonych konfiguracji rytmicznych z ciągłymi zmianami tempa i wątków melodycznych. Dziełko oryginalne, lecz nie dla ortodoksyjnych jazzfanów.


NONESUCH/WARNER

Cezary Gumiński
Cezary Gumiński
Dziennikarz muzyczny i krytyk jazzowy, od 1997 r. współpracuje z magazynem AUDIO. Pisał o muzyce również na łamach magazynów "Jazz", "Jazz Forum", "Machina", "Muza" i "Jazz & Classics". Prowadził audycje i był gościem w PR Pr. 2, Kolor, Radiostacja, Radio Jazz. Był zagorzałym propagatorem kwadrofonii i do dziś słucha z czterech kolumn. Muzyka w jego domu rozbrzmiewa nieustannie, również ze szpulowego magnetofonu. Jest bardziej melomanem niż audiofilem. Najbardziej gustuje w fuzjach jazzu, rocka, etno i klasyki.
Zobacz artykuły autora
Inne płyty tego autora
Gatunki muzyki
Podobne brzmienie
logo logo