Follow the White Rabbit

YARON HERMAN
Follow the White Rabbit

Jazz
Nasza ocena
Wykonanie:
Nagranie:

Trio izraelskiego pianisty jest odkryciem ostatniego sezonu, co wybrańcy mogli bezpośrednio potwierdzić na Warszawskiej Starówce i w Kaliszu. Wprawdzie Yaron Herman zaznaczył swą obecność kilkoma autorskimi albumami oraz udziałem w nagraniach Larsa Danielsona czy Michela Portala, ale dopiero po spotkaniu z wielce utalentowanym kontrabasistą Chrisem Tordinim i perkusistą Tommym Cranem powstało trio magnetyzujące stylem wypowiedzi.

Trio izraelskiego pianisty jest odkryciem ostatniego sezonu, co wybrańcy mogli bezpośrednio potwierdzić na Warszawskiej Starówce i w Kaliszu. Wprawdzie Yaron Herman zaznaczył swą obecność kilkoma autorskimi albumami oraz udziałem w nagraniach Larsa Danielsona czy Michela Portala, ale dopiero po spotkaniu z wielce utalentowanym kontrabasistą Chrisem Tordinim i perkusistą Tommym Cranem powstało trio magnetyzujące stylem wypowiedzi.

Już w pierwszych taktach płyty "Follow the White Rabbit" nie budzi wątpliwości, że grupa reprezentuje młody nurt stylistyki tria fortepianowego, wywodzący się od legendarnej już szwedzkiej grupy e.s.t. Formacja Hermana ogranicza się do czysto akustycznej gry, bez efektów dodanych; w realizacji nagrania przepięknie oddano brzmienie fortepianu. W repertuarze znalazły się zgrabne kompozycje członków zespołu, ale też znakomicie potraktowano tematy „Hart Shaped Box” Curta Cobaina i "No Surprises" zespołu Radiohead. W pianistyce Yarona Hermana ujmuje lekkość uderzenia, znaczna swoboda w konstruowaniu frazy, unikanie nadmiaru zdobnictwa i trafny dobór akordów. Jego gra fantastycznie komponuje się z nienatrętnym, a niezwykle czujnym akompaniamentem basu i perkusji, tak że triu można wróżyć rychłą karierę.


ACT / Gigi Distribu tion

Cezary Gumiński
Cezary Gumiński
Dziennikarz muzyczny i krytyk jazzowy, od 1997 r. współpracuje z magazynem AUDIO. Pisał o muzyce również na łamach magazynów "Jazz", "Jazz Forum", "Machina", "Muza" i "Jazz & Classics". Prowadził audycje i był gościem w PR Pr. 2, Kolor, Radiostacja, Radio Jazz. Był zagorzałym propagatorem kwadrofonii i do dziś słucha z czterech kolumn. Muzyka w jego domu rozbrzmiewa nieustannie, również ze szpulowego magnetofonu. Jest bardziej melomanem niż audiofilem. Najbardziej gustuje w fuzjach jazzu, rocka, etno i klasyki.
Zobacz artykuły autora
Inne płyty tego autora
Gatunki muzyki
Podobne brzmienie
logo logo