Piano

VLADYSLAV SENDECKI
Piano

Jazz
Nasza ocena
Wykonanie:
Nagranie:
Nasz były pianista z formacji Extra Ball (1974- 1984) gra pięknie na fortepianie, o czym można się przekonać z licznych nagrań dokonanych przez orkiestrę Nord Deutsche Rundfunk, gdzie Sendecki ma etat pianisty.
Nasz były pianista z formacji Extra Ball (1974- 1984) gra pięknie na fortepianie, o czym można się przekonać z licznych nagrań dokonanych przez orkiestrę Nord Deutsche Rundfunk, gdzie Sendecki ma etat pianisty.

Wyjątkowe piękno jego gry odkrywamy na tym kompakcie, gdzie popisuje się solo. Wprawdzie etat w dużej orkiestrze daje poczucie komfortu, lecz ogranicza możliwość wypowiedzi do niektórych solówek. Z pewnością Sendecki należy do tej (niestety!) nielicznej grupy pianistów, którzy zabierając głos solo, potrafią z miejsca przykuć uwagę słuchacza, roztaczając poetyckie pejzaże muzyczne.

Ma to swoje źródło w starannym wykształceniu pianisty w konserwatorium i talencie w kreowaniu wizji. Sendecki posiada własny świat, nie podąża ślepo śladami Jarretta, Corei czy Hancocka, a twórczo łączy zamiłowanie do klasyki z jazzową pasją.

Kompakt otwiera pięknie podany temat Thousand Island Park Johna McLaughlina z partiami improwizacji w różnych tempach i nastrojach. Potem zmyślna interpretacja Variations Fredricka Goulda łącząca świat klasyki i jazzu. Wśród cudzych kompozycji znajdujemy jeszcze potraktowaną z impetem Donne Variations Daniela Schnydera. Resztę płyty wypełniają wdzięczne kompozycje autora, wśród których na wyróżnienie zasługuje fantazyjna Chagall Suite dedykowana wielkiemu malarzowi oraz Vicious Circle o żwawej, ostinatowej strukturze.

Każdy z utworów brzmi wykwintnie, gdyż Sendecki trafnie wykorzystuje barwy i możliwości dynamiczne fortepianu. Włada olśniewającą technika i każdemu z utworów nadaje chwile wytchnienia i refleksji.




PROVOCATEUR
DYSTRYBUCJA: GIGI DISTRIBUTION
Cezary Gumiński
Cezary Gumiński
Dziennikarz muzyczny i krytyk jazzowy, od 1997 r. współpracuje z magazynem AUDIO. Pisał o muzyce również na łamach magazynów "Jazz", "Jazz Forum", "Machina", "Muza" i "Jazz & Classics". Prowadził audycje i był gościem w PR Pr. 2, Kolor, Radiostacja, Radio Jazz. Był zagorzałym propagatorem kwadrofonii i do dziś słucha z czterech kolumn. Muzyka w jego domu rozbrzmiewa nieustannie, również ze szpulowego magnetofonu. Jest bardziej melomanem niż audiofilem. Najbardziej gustuje w fuzjach jazzu, rocka, etno i klasyki.
Zobacz artykuły autora
Gatunki muzyki
Podobne brzmienie
logo logo