Cinema Beyrouth

TOUFIC FARROUKH
Cinema Beyrouth

Jazz
Nasza ocena
Wykonanie:
Nagranie:

Grać na saksofonie, który w Libanie - skąd autor pochodzi - jest rzadko spotykanym instrumentem, nauczył go brat. Na skutek działań wojennych Toufic Farrouk wyemigrował do Francji, gdzie po studiach muzycznych zajął się komponowaniem.

Grać na saksofonie, który w Libanie - skąd autor pochodzi - jest rzadko spotykanym instrumentem, nauczył go brat. Na skutek działań wojennych Toufic Farroukh wyemigrował do Francji, gdzie po studiach muzycznych zajął się komponowaniem.

Szybko zwrócił uwagę na swe szczególne zdolności tworzenia muzyki wywołującej u słuchacza skojarzenia ze scenami filmowymi. Ścieżki muzyczne jego autorstwa zyskały szeroką akceptację i liczne nagrody.

Toufic Farroukh nie jest wirtuozem saksofonu, co kompensuje układaniem ujmujących linii melodycznych. Liryczne w nastroju utwory Farrouka wymagają od wykonawców przede wszystkim wyczucia ducha melodii i dobrej kooperacji w ramach zespołu (trąbka, saksofon, puzon, tuba, fortepian i perkusja). W tym, niemal klasycznym jazzowym składzie wszelkim partiom solowym towarzyszy drobiazgowo zaaranżowany akompaniament pozostałych instrumentów.

Muzyka płynie łagodnie zachwycając polifonią i zgrabnymi popisami solo, a użycie tuby nadaje jej odpowiedniej motoryczności. Kompakt "Cinema Beyrouth" zbiera w dużym stopniu interpretacje tematów pochodzących z kilku filmów i przedstawień baletowych. Co ciekawe, brzmienie formacji Toufica Farroukha jest bardzo europejskie, a elementy arabskie dają o sobie łagodnie znać tylko raz po raz.


ENJA / GIG

Cezary Gumiński
Cezary Gumiński
Dziennikarz muzyczny i krytyk jazzowy, od 1997 r. współpracuje z magazynem AUDIO. Pisał o muzyce również na łamach magazynów "Jazz", "Jazz Forum", "Machina", "Muza" i "Jazz & Classics". Prowadził audycje i był gościem w PR Pr. 2, Kolor, Radiostacja, Radio Jazz. Był zagorzałym propagatorem kwadrofonii i do dziś słucha z czterech kolumn. Muzyka w jego domu rozbrzmiewa nieustannie, również ze szpulowego magnetofonu. Jest bardziej melomanem niż audiofilem. Najbardziej gustuje w fuzjach jazzu, rocka, etno i klasyki.
Zobacz artykuły autora
Gatunki muzyki
Podobne brzmienie
logo logo