Night Whispers

MARC COPLAND
Night Whispers

Jazz
Nasza ocena
Wykonanie:
Nagranie:

"Night Wihispers" to trzeci tytuł z serii New York Trio Recordings Vol. 3, firmowanej przez wybitnego amerykańskiego pianistę. Wydaje się, że tak jak styl Coplanda jest niezwykle delikatny, tak on sam posiada też na tyle subtelną naturę, że mimo nieprzeciętnych umiejętności technicznych i sztuki kreowania poetyckiego nastroju, brak mu siły przebicia i pozostaje postacią znaną nielicznym fanom.

"Night Wihispers" to trzeci tytuł z serii New York Trio Recordings Vol. 3, firmowanej przez wybitnego amerykańskiego pianistę Marca Coplanda. Wydaje się, że tak jak styl Coplanda jest niezwykle delikatny, tak on sam posiada też na tyle subtelną naturę, że mimo nieprzeciętnych umiejętności technicznych i sztuki kreowania poetyckiego nastroju, brak mu siły przebicia i pozostaje postacią znaną nielicznym fanom.

Również tym razem towarzyszą Coplandowi godni partnerzy: Drew Gress na kontrabasie i Bill Stewart przy perkusji, obaj precyzyjni i pełni fantazji. Obojętne, czy trio wykonuje koronkową opowieść "The Bell Tolls" w nastroju melancholijnym, czy wkracza na poletko pachnące abstrakcją spod znaku Theloniousa Monka w "Scattered Leaves", czy żwawo rozgrywa "Night Whispers"- uderza nas harmonijna współpraca między muzykami. Album został skonstruowany właściwie z siedmiu tematów poprzedzielanych powracającym motywem epickim "Emily". Marc Copland zwykł umieszczać w repertuarze coś z klasyki Milesa Davisa; tutaj mocno odmieniony "So What" przypomina magiczne chwile, kiedy to dobierając na fortepianie wyszukane akordy, kreował nastrój Bill Evans, którego wspaniałym kontynuatorem jest właśnie Copland.


PIROUET / GIGI

Cezary Gumiński
Cezary Gumiński
Dziennikarz muzyczny i krytyk jazzowy, od 1997 r. współpracuje z magazynem AUDIO. Pisał o muzyce również na łamach magazynów "Jazz", "Jazz Forum", "Machina", "Muza" i "Jazz & Classics". Prowadził audycje i był gościem w PR Pr. 2, Kolor, Radiostacja, Radio Jazz. Był zagorzałym propagatorem kwadrofonii i do dziś słucha z czterech kolumn. Muzyka w jego domu rozbrzmiewa nieustannie, również ze szpulowego magnetofonu. Jest bardziej melomanem niż audiofilem. Najbardziej gustuje w fuzjach jazzu, rocka, etno i klasyki.
Zobacz artykuły autora
Gatunki muzyki
Podobne brzmienie
logo logo