Bez tytułu

MANU KATCHE
Bez tytułu

Jazz
Nasza ocena
Wykonanie:
Nagranie:
Rozchwytywany przez ambitnych rockmanów perkusista realizuje co parę lat tytuły o ambicjach jazzowych w nobliwym wydawnictwie. Katche twierdzi, że ciągłe (zawsze celne) zmiany personalne zespołów, z jakimi nagrywa kolejne płyty, są jego świadomym wyborem.

Rozchwytywany przez ambitnych rockmanów perkusista realizuje co parę lat tytuły o ambicjach jazzowych w nobliwym wydawnictwie. Katche twierdzi, że ciągłe (zawsze celne) zmiany personalne zespołów, z jakimi nagrywa kolejne płyty, są jego świadomym wyborem.

Tym razem otoczyli go: trębacz Nils P. Molvaer, saksofonista Tore Brunborg i klawiaturzysta Jim Watson. Co ciekawe, Molvaer w znacznej mierze wypowiada się tu akustycznie i tylko w kilku utworach modyfikuje elektronicznie brzmienie. Brunborgiem, który potrafi być niezwykle dynamiczny i żarliwy w swych wypowiedziach, owładnęły nastroje liryczne.

Watson, pianista o skłonnościach minimalistycznych, za pomocą kilku zręcznie zestawionych nut na fortepianie lub organach potrafi znakomicie wykreować nastrój. Do tego lider wystukujący z pietyzmem transowe rytmy i mamy bardzo ciekawą, niemal unikalną, formę akustycznego, subtelnego jazz-rocka, którego słuchanie wciąga za dnia i da chwilę relaksu wieczorem.

Manu Katche należy do nielicznej grupy perkusistów potrafiących pisać niezwykle melodyjnie, nie eksponujac zbytnio pulsu rytmicznego. Najprawdopodobniej wynika to z tego, że zaczynał jako pianista, o czym też przypomniał na końcu krążka.


ECM / Universal

Cezary Gumiński
Cezary Gumiński
Dziennikarz muzyczny i krytyk jazzowy, od 1997 r. współpracuje z magazynem AUDIO. Pisał o muzyce również na łamach magazynów "Jazz", "Jazz Forum", "Machina", "Muza" i "Jazz & Classics". Prowadził audycje i był gościem w PR Pr. 2, Kolor, Radiostacja, Radio Jazz. Był zagorzałym propagatorem kwadrofonii i do dziś słucha z czterech kolumn. Muzyka w jego domu rozbrzmiewa nieustannie, również ze szpulowego magnetofonu. Jest bardziej melomanem niż audiofilem. Najbardziej gustuje w fuzjach jazzu, rocka, etno i klasyki.
Zobacz artykuły autora
Gatunki muzyki
Podobne brzmienie
logo logo