Silk and Salt Melodies

LOUIS SCLAVIS
Silk and Salt Melodies

Jazz
Nasza ocena
Wykonanie:
Nagranie:
Louis Sclavis, bezapelacyjny mistrz klarnetu basowego z Francji konsekwentnie rozwija kierunek stylistyczny obrany ponad dekadę temu. Kiedyś hołdował spontanicznemu free, aktualnie jest na etapie budowania przemyślanych struktur w duchu samoograniczeń.

Louis Sclavis, bezapelacyjny mistrz klarnetu basowego z Francji, konsekwentnie rozwija kierunek stylistyczny obrany ponad dekadę temu. Kiedyś hołdował spontanicznemu free, aktualnie jest na etapie budowania przemyślanych struktur w duchu samoograniczeń.

Zgodnie z genialną receptą budowania wypowiedzi z nut tylko istotnych, wszyscy muzycy jego kwartetu wydają się traktować tę zasadę całkiem serio. Na albumie "Sources" sprzed dwóch lat produkowało się trio z klawiaturzystą Benjaminem Moussayem i gitarzystą Gilllesem Coronado, a obecnie skład poszerzono o perkusjonalistę Keyvana Chemiraniego.

Wzbogaciło to bezsprzecznie fakturę brzmieniową, zaś akcenty perkusyjne przesunęły charakter muzykowania w region Bliskiego Wschodu. Muzykom udało się jednocześnie zachować wyciszenie i roztoczyć powiew tęsknego romantyzmu. Wszystkie kompozycje lidera urzekają lirycznym pięknem i wysublimowaną prostotą.

W znakomity nastrój wprowadza utwór otwierający "Le parfum de l`exil" i jego hipnotyczna magia - w większym czy mniejszym stopniu - rozciąga się na resztę doskonale ułożonego i pięknie wykonanego repertuaru. "Silk and Salt Melodies" to z pewnością jeden z najlepszych albumów Louisa Sclavisa, w dodatku świetnie nagrany.


ECM/UNIVERSAL

Cezary Gumiński
Cezary Gumiński
Dziennikarz muzyczny i krytyk jazzowy, od 1997 r. współpracuje z magazynem AUDIO. Pisał o muzyce również na łamach magazynów "Jazz", "Jazz Forum", "Machina", "Muza" i "Jazz & Classics". Prowadził audycje i był gościem w PR Pr. 2, Kolor, Radiostacja, Radio Jazz. Był zagorzałym propagatorem kwadrofonii i do dziś słucha z czterech kolumn. Muzyka w jego domu rozbrzmiewa nieustannie, również ze szpulowego magnetofonu. Jest bardziej melomanem niż audiofilem. Najbardziej gustuje w fuzjach jazzu, rocka, etno i klasyki.
Zobacz artykuły autora
Gatunki muzyki
Podobne brzmienie
logo logo