1619 Broadway

KURT ELLING
1619 Broadway

Jazz
Nasza ocena
Wykonanie:
Nagranie:

Adres tytułujący płytę jest związany ze szczególnym miejscem Nowego Jorku Brill Building, czyli swoistej świątyni muzycznego biznesu, a piosenki w szczególności. Pod tym adresem mieszczą się liczni wydawcy, małe studia do spreparowania demo i promotorzy.

To miejsce odwiedzali i odwiedzają autorzy piosenek, podobno wiele światowych przebojów powstało w tych murach. Musiał ten przybytek odwiedzić niedawno Kurt Elling, najwspanialszy wokalista jazzowy, gdyż zapragnął ułożyć repertuar do tego kompaktu z piosenek, których historia powstania wiąże się właśnie z tym miejscem. Są to kompozycje z czasu wielkich orkiestr (Duke Ellington), melancholii spod znaku Burta Bacharacha i umiarkowanych rockowych hitów Carole King.

Kurt Elling i jego nieodłączny kompan pianista Lawrence Hobgood zadbali o imponujące zróżnicowanie aranżacji poszczególnych utworów, co doprowadziło w efekcie końcowym do utraty pewnej spójności stylistycznej, jaka charakteryzowała poprzednie dzieło Ellinga "The Gate".

Kurt Elling pozostaje mistrzem czystej intonacji i nastroju, operuje jak zwykle czarownym barytonem i nikt inny nie pieści głosem nut, tak jak on.


CONCORD / UNIVERSAL

Cezary Gumiński
Cezary Gumiński
Dziennikarz muzyczny i krytyk jazzowy, od 1997 r. współpracuje z magazynem AUDIO. Pisał o muzyce również na łamach magazynów "Jazz", "Jazz Forum", "Machina", "Muza" i "Jazz & Classics". Prowadził audycje i był gościem w PR Pr. 2, Kolor, Radiostacja, Radio Jazz. Był zagorzałym propagatorem kwadrofonii i do dziś słucha z czterech kolumn. Muzyka w jego domu rozbrzmiewa nieustannie, również ze szpulowego magnetofonu. Jest bardziej melomanem niż audiofilem. Najbardziej gustuje w fuzjach jazzu, rocka, etno i klasyki.
Zobacz artykuły autora
Gatunki muzyki
Podobne brzmienie
logo logo