Komeda

KRZYSZTOF KOMEDA-TRZCIŃSKI
Komeda

Jazz
Nasza ocena
Wykonanie:
Nagranie:
Polskie Radio sięgnęło głęboko w czeluście swych archiwów i za sprawą redaktora serii "Polish Radio Jazz Archives" Wojciecha Kwapisza wydaje albumy z dawno niesłyszanymi lub niepublikowanymi nagraniami.

Polskie Radio sięgnęło głęboko w czeluście swych archiwów i za sprawą redaktora serii "Polish Radio Jazz Archives" Wojciecha Kwapisza wydaje albumy z dawno niesłyszanymi lub niepublikowanymi nagraniami.

Pod numerem 04, zero z przodu zapowiada zapewne kilkadziesiąt pozycji, znajdziemy najcenniejszą dla nas pozycję "Komeda". Ważną dlatego, że zebrano na jednym krążku 61 minut wczesnych nagrań genialnego kompozytora i pianisty Krzysztofa Trzcińskiego, który przyjął pseudonim artystyczny Komeda.

Na uwagę zasługują zarejestrowane w 1957 r. w Polskim Radiu w Gdańsku i Poznaniu standardy. To najwcześniejsze nagrania Komedy z udziałem Jerzego Miliana na wibrafonie i Janem Wróblewskim na klarnecie i saksofonie. Brzmienie jeszcze tradycyjne, ale już wyrafinowane.

W 1959 r. kwartet Komedy nagrał świetną wersję tematu z filmu "Niewinni czarodzieje". Na festiwalu Jazz Jamboree ’61 trio pianisty zagrało ze szwedzkim saksofonistą Berntem Rosengrenem muzykę do filmu "Nóż w wodzie", "Crazy Girl" i "Cherry". A słynną "Ballad for Bernt" w studiu Polskiego Radia. Album zamykają cztery utwory tria Komedy z Jazz Jamboree ’62. Znakomita jest długa interpretacja "Crazy Girl". Komeda był już wtedy nowoczesnym pianistą i wielkim kompozytorem.


POLSKIE RADIO

Grzegorz Dusza
Grzegorz Dusza
Dziennikarz muzyczny, od wielu lat współpracuje z magazynem AUDIO. 
Zobacz artykuły autora
Gatunki muzyki
Podobne brzmienie
logo logo