European Standards

JAN LUNDGREN
European Standards

Jazz
Nasza ocena
Wykonanie:
Nagranie:
Jan Lundgren współpracował z wieloma wspaniałościami z Ameryki i Europy, ale prawdziwe laury przyniósł mu album "Swedish Standards" (nagrodzony w 1997 r.), który niedawno powrócił do łask popularności. Niniejszy tytuł "European Standards" wydaje się być kontynuacją tamtego zamysłu.

Szwedzkiego pianistę raczej trudno nazwać wirtuozem w sensie technicznym, co nie oznacza wcale, że muzyk ten nie gra z należytą swobodą, ciekawie i radośnie, tak, że po prostu chce się go słuchać.

Jan Lundgren współpracował z wieloma wspaniałościami z Ameryki i Europy, ale prawdziwe laury przyniósł mu album "Swedish Standards" (nagrodzony w 1997 r.), który niedawno powrócił do łask popularności. Niniejszy tytuł "European Standards" wydaje się być kontynuacją tamtego zamysłu. Wśród podanych z wdziękiem interpretacji znalazły się głównie melodie z Europy Zachodniej, tak popularne, jak "Windmills of Your Mind" Michela Legranda, "September Song" Kurta Weila, czy "Here, There and Everywhere" Beatlesów.

Z polskiego repertuaru Jan Lundgren wybrał kołysankę "Rosemary`s Baby" Krzysztofa Komedy. Utwór ten wykonywany już dziesiątki razy przez rozmaitych artystów także w tej wersji ukazał swą niepowtarzalną magię i czar. Lundgrenowi towarzyszą równie świetni muzycy: Mattias Svensson - kontrabasista o bardzo wyrazistym brzmieniu i Zoltan Csorsz – wrażliwy perkusista, wspaniale wyczuwający intencje kolegów. Zbiór kończy nastrojowo podana "Pavane", napisana przez tragicznie zmarłego kolegę Esbjorna Svenssona.


ACT / GIGI DISTRIBUTION

Cezary Gumiński
Cezary Gumiński
Dziennikarz muzyczny i krytyk jazzowy, od 1997 r. współpracuje z magazynem AUDIO. Pisał o muzyce również na łamach magazynów "Jazz", "Jazz Forum", "Machina", "Muza" i "Jazz & Classics". Prowadził audycje i był gościem w PR Pr. 2, Kolor, Radiostacja, Radio Jazz. Był zagorzałym propagatorem kwadrofonii i do dziś słucha z czterech kolumn. Muzyka w jego domu rozbrzmiewa nieustannie, również ze szpulowego magnetofonu. Jest bardziej melomanem niż audiofilem. Najbardziej gustuje w fuzjach jazzu, rocka, etno i klasyki.
Zobacz artykuły autora
Inne płyty tego autora
Gatunki muzyki
Podobne brzmienie
logo logo