Live

JACK BRUCE & HR BIGBAND
Live

Jazz
Nasza ocena
Wykonanie:
Nagranie:
Chociaż technicznie produkcja jest odległa od jakości audiofilskiej, to niezwykle głęboki i ekspresyjny głos byłego wokalisty i basisty grupy The Cream jest nagrany bez zastrzeżeń i świetnie oddaje niecodzienną atmosferę, jaka towarzyszyła festiwalowemu występowi artysty we Frankfurcie dwa lata temu.

Chociaż technicznie produkcja jest odległa od jakości audiofilskiej, to niezwykle głęboki i ekspresyjny głos byłego wokalisty i basisty grupy The Cream jest nagrany bez zastrzeżeń i świetnie oddaje niecodzienną atmosferę, jaka towarzyszyła festiwalowemu występowi artysty we Frankfurcie dwa lata temu. Bruce wielokrotnie współpracował z wybitnymi muzykami jazzowymi, stąd słuchanie go na tle dużej orkiestry Hessische Rundfunk (HR) nie powinno stanowić zaskoczenia dla fanów.

Zespół HR pod kierunkiem Jorga A. Kellera jest znany ze współpracy z muzykami reprezentującymi jazz, etno, rock, klasykę, eksperymenty elektroniczne. Gdy po reaktywacji Cream (na kilka występów) padła propozycja współpracy z HR, Bruce przyjął ją z entuzjazmem. W programie koncertu znalazły się głównie przeboje grupy i kilka kompozycji lansowanych w trakcie kariery solowej Bruce`a.

Hity Cream, ze względu na silnie bluesowe korzenie, prezentują się równie atrakcyjnie jak w jazzowym entourage`u a energia bijąca z głosu Bruce`a i "wykopu" orkiestry dostarczają wrażeń nie słabszych niż oryginały. Bohater gra głównie na gitarze basowej z zapałem godnym pozazdroszczenia. W romantycznych balladach akompaniuje sobie na gitarze akustycznej i z dużym wyczuciem stylu na fortepianie. Mimo że jego głos nie swinguje zgodnie z jazzowym kanonem, to doskonale komponuje się z potęgą blach i aktywnej pracy sekcji rytmicznej. Na wyróżnienie zasługuje gitarzysta Martin Scales, dzielnie wywiązujący się z ważnej roli. Sądząc z owacji, legenda Cream jest ciągle żywa.


HRM/GIGI DISTRIBUTION

Cezary Gumiński
Cezary Gumiński
Dziennikarz muzyczny i krytyk jazzowy, od 1997 r. współpracuje z magazynem AUDIO. Pisał o muzyce również na łamach magazynów "Jazz", "Jazz Forum", "Machina", "Muza" i "Jazz & Classics". Prowadził audycje i był gościem w PR Pr. 2, Kolor, Radiostacja, Radio Jazz. Był zagorzałym propagatorem kwadrofonii i do dziś słucha z czterech kolumn. Muzyka w jego domu rozbrzmiewa nieustannie, również ze szpulowego magnetofonu. Jest bardziej melomanem niż audiofilem. Najbardziej gustuje w fuzjach jazzu, rocka, etno i klasyki.
Zobacz artykuły autora
Gatunki muzyki
Podobne brzmienie
logo logo