OC DC

GET THE BLESSING
OC DC

Jazz
Nasza ocena
Wykonanie:
Nagranie:

Tytuł płyty może budzić skojarzenia z australijskim hard-rockowym zespołem AC DC; i słusznie, jeśli chodzi o dawkę energii emanującej z nagrań Get the Blessing, natomiast w sensie stylistycznym formacja sygnalizuje inspirację twórczością Ornette Colemana i Dona Cherry’ego, lecz nie we free-jazzowym sensie.

Słuchacze niedawnego festiwalu Jazz Jantar w Gdańsku mieli okazję bezpośrednio podziwiać oryginalne pomysły angielskiego kwartetu z Bristolu, którego członkowie byli związani z rockową grupą Portishead.

Tytuł płyty może budzić skojarzenia z australijskim hard-rockowym zespołem AC DC; i słusznie, jeśli chodzi o dawkę energii emanującej z nagrań Get the Blessing, natomiast w sensie stylistycznym formacja sygnalizuje inspirację twórczością Ornette Colemana i Dona Cherry’ego, lecz nie we free-jazzowym sensie.

Rytmika pomysłów grupy znajduje odniesienia w trip-hopie i punku, natomiast pierwiastek jazzowy uwydatnia się w dość łagodnych liniach trąbki i saksofonów. Tematy obfite w zmienność akcji zostały podane z humorem i dystansem względem tradycyjnych kanonów.

W każdym utworze na "OC DC" roi się od zawirowań stylistycznych, przypominając tym samym takie legendarne angielskie grupy jak Soft Machine czy Loose Tubes. Nota bene, w kompozycji "American Mechano" zaśpiewał sam Robert Wyatt - były członek Soft Machine.

Wielką zaletą utworów prezentowanych przez Get the Blessing jest wpadająca w ucho atrakcyjność linii rytmicznych i melodycznych, które pięknie harmonizuje linia basu.


Naim / Decibel

Cezary Gumiński
Cezary Gumiński
Dziennikarz muzyczny i krytyk jazzowy, od 1997 r. współpracuje z magazynem AUDIO. Pisał o muzyce również na łamach magazynów "Jazz", "Jazz Forum", "Machina", "Muza" i "Jazz & Classics". Prowadził audycje i był gościem w PR Pr. 2, Kolor, Radiostacja, Radio Jazz. Był zagorzałym propagatorem kwadrofonii i do dziś słucha z czterech kolumn. Muzyka w jego domu rozbrzmiewa nieustannie, również ze szpulowego magnetofonu. Jest bardziej melomanem niż audiofilem. Najbardziej gustuje w fuzjach jazzu, rocka, etno i klasyki.
Zobacz artykuły autora
Gatunki muzyki
Podobne brzmienie
logo logo