Common Ground

GARY BURTON
Common Ground

Jazz
Nasza ocena
Wykonanie:
Nagranie:
Używając jednocześnie czterech pałeczek, Gary Burton wykreował najpiękniejsze - jak dotąd - brzmienie wibrafonu i walnie współuczestniczył w ukształtowaniu się kierunku jazz-rocka na przełomie lat 60./70. Dar czarowania brzmieniem i układania wyszukanych linii melodycznych pozostał mu do dziś.

Używając jednocześnie czterech pałeczek, Gary Burton wykreował najpiękniejsze - jak dotąd - brzmienie wibrafonu i walnie współuczestniczył w ukształtowaniu się kierunku jazz-rocka na przełomie lat 60./70. Dar czarowania brzmieniem i układania wyszukanych linii melodycznych pozostał mu do dziś, natomiast stylistycznie już dawno temu artysta zbliżył się mocno do głównego nurtu jazzu. Właśnie zaprezentował "Nowy Kwartet", co brzmi zabawnie, gdyż zespół z 1973 r. też tak się nazywał.

Mistrzowi wibrafonu na "Common Ground" towarzyszą: młody talent, gitarzysta Julian Lage i nieco starsi Scott Colley na kontrabasie oraz Antonio Sanchez na perkusji. Choć jest to pierwsze nagranie w tym składzie, imponuje zgranie zespołu, a na specjalne wyróżnienie zasługuje Lage, którego warsztat i wyobraźnia nie odbiegają od reszty grupy (cóż za finezyjna introdukcja do hMy Funny Valentine").

W repertuarze kompozycje każdego z członków zespołu podane zawsze w estetycznej formie. Momentami chciałoby się usłyszeć coś bardziej rześkiego, jak to bywało cztery dekady temu, ale i tym prezentacjom nie można nic zarzucić. Dawne czasy przypominają: porywająca wersja skocznego tematu Sancheza "Did You Get It?" oraz cudowny klasyk Keitha Jarretta "In Your Quiet Place".


Mack Avenue

Cezary Gumiński
Cezary Gumiński
Dziennikarz muzyczny i krytyk jazzowy, od 1997 r. współpracuje z magazynem AUDIO. Pisał o muzyce również na łamach magazynów "Jazz", "Jazz Forum", "Machina", "Muza" i "Jazz & Classics". Prowadził audycje i był gościem w PR Pr. 2, Kolor, Radiostacja, Radio Jazz. Był zagorzałym propagatorem kwadrofonii i do dziś słucha z czterech kolumn. Muzyka w jego domu rozbrzmiewa nieustannie, również ze szpulowego magnetofonu. Jest bardziej melomanem niż audiofilem. Najbardziej gustuje w fuzjach jazzu, rocka, etno i klasyki.
Zobacz artykuły autora
Gatunki muzyki
Podobne brzmienie
logo logo