II

FLORATONE
II

Jazz
Nasza ocena
Wykonanie:
Nagranie:
Drugi tom poczynań formacji, której oś stanowią wspaniały gitarzysta jazzowy Bill Frisell i niezwykle doświadczony perkusista rockowy Matt Chamberlain. Do studia zaproszono też gości: Mike Elizondo - bas, Jon Brion - instrumenty klawiszowe, Ron Miles - trąbka i Eyvind Kang - altówka.

Drugi tom poczynań formacji, której oś stanowią wspaniały gitarzysta jazzowy Bill Frisell i niezwykle doświadczony perkusista rockowy Matt Chamberlain. Do studia zaproszono też gości: Mike Elizondo - bas, Jon Brion - instrumenty klawiszowe, Ron Miles - trąbka i Eyvind Kang - altówka. Za obróbkę nagranego materiału wzięli się sprawni producenci Lee Towsend i Tucker Martine. Pod autorstwem trzynastu utworów podpisali się obaj liderzy i producenci.

W niezbyt zróżnicowanym materiale zdarzają się pomysły całkiem udane, ale i nijakie. Chamberlain ma piękne brzmienie i fantastyczne wyczucie rytmu. Nieco zawodzi Frisell, dość rytmicznie emitując kolejne nuty; odczuwa się niedosyt typowych dla niego asymetrycznych melodii, zapętleń, niedopowiedzeń, zwodów, cieniowań. Dość ciekawie, choć niestety rzadko, zabierają głos Miles i Kang.

Odnosi się wrażenie, że jest to płyta perkusisty, który zaprosił do studia różnych muzyków, aby mu podgrywali. Gdy prześledzić karierę, okaże się, że Frisell był zawsze wymagający wobec perkusistów, bo odgrywali niezwykle ważną rolę - jak tu. Jeżeli trzeba by wybrać najciekawszy utwór z zestawu, to chyba energetyczny "Do You Have It?", lecz wtedy trudno poznać grającego rytmicznymi akordami Frisella.


SAVOY JAZZ

Cezary Gumiński
Cezary Gumiński
Dziennikarz muzyczny i krytyk jazzowy, od 1997 r. współpracuje z magazynem AUDIO. Pisał o muzyce również na łamach magazynów "Jazz", "Jazz Forum", "Machina", "Muza" i "Jazz & Classics". Prowadził audycje i był gościem w PR Pr. 2, Kolor, Radiostacja, Radio Jazz. Był zagorzałym propagatorem kwadrofonii i do dziś słucha z czterech kolumn. Muzyka w jego domu rozbrzmiewa nieustannie, również ze szpulowego magnetofonu. Jest bardziej melomanem niż audiofilem. Najbardziej gustuje w fuzjach jazzu, rocka, etno i klasyki.
Zobacz artykuły autora
Gatunki muzyki
Podobne brzmienie
logo logo