On the Dance Floor

ENRICO RAVA
On the Dance Floor

Jazz
Nasza ocena
Wykonanie:
Nagranie:

Zafascynowanie postacią Michaela Jacksona w gronie jazzmanów bodaj najsilniej udzieliło się trębaczom. Utwory z repertuaru tego artysty wykonywali już dawno temu tacy wielcy jak: Miles Davis i Lester Bowie. Co ciekawe, aranżer Quincy Jones, współpracownik Jacksona, był przecież oryginalnie też trębaczem.

Zafascynowanie postacią Michaela Jacksona w gronie jazzmanów bodaj najsilniej udzieliło się trębaczom. Utwory z repertuaru tego artysty wykonywali już dawno temu tacy wielcy jak: Miles Davis i Lester Bowie. Co ciekawe, aranżer Quincy Jones, współpracownik Jacksona, był przecież oryginalnie też trębaczem.

Po śmierci Jacksona czar jego piosenek owładnął również Ravą, mistrzem trąbki z Włoch. Materiał kompaktu stanowi osiem instrumentalnych interpretacji przebojów Jacksona wykonanych przez dwunastoosobową formację: 3 trąbki, puzon/tuba, 2 saksofony, 2 klawiatury, bas, gitara, 2 perkusje.

Nagrania zarejestrowane na krążku "On the Dance Floor" pochodzą z dwóch ubiegłorocznych koncertów rzymskich. Formy utworów są wyraźnie zróżnicowane, gdyż zdarzają się partie wulkanicznego free jazzu, jazz-rocka, funky a także walca. Rozmaitość aranżacyjną zawdzięczamy zdolnemu puzoniście i tubiście Mauro Ottoliniemu. Potrafił on uwypuklić liryzm ballad i dynamizm popisowych szybkich numerów Jacksona.

Dominacja brzmienia blach może budzić momentami dobre skojarzenia z wcześniejszymi wykonaniami formacji Bowiego - Brass Fantasy. Popisy solowe lidera są najczęściej wykonywane tonem pełnym, jasnym i czystym, o pięknych liniach melodycznych.


ECM / Universal

Cezary Gumiński
Cezary Gumiński
Dziennikarz muzyczny i krytyk jazzowy, od 1997 r. współpracuje z magazynem AUDIO. Pisał o muzyce również na łamach magazynów "Jazz", "Jazz Forum", "Machina", "Muza" i "Jazz & Classics". Prowadził audycje i był gościem w PR Pr. 2, Kolor, Radiostacja, Radio Jazz. Był zagorzałym propagatorem kwadrofonii i do dziś słucha z czterech kolumn. Muzyka w jego domu rozbrzmiewa nieustannie, również ze szpulowego magnetofonu. Jest bardziej melomanem niż audiofilem. Najbardziej gustuje w fuzjach jazzu, rocka, etno i klasyki.
Zobacz artykuły autora
Gatunki muzyki
Podobne brzmienie
logo logo