Myopia

AGNES OBEL
Myopia

Elektroniczna
Nasza ocena
Wykonanie:
Nagranie:

Niezwykle ambitna duńska wokalistka, pianistka, kompozytorka, autorka tekstów, aranżerka i producentka w jednej osobie jest bardzo popularna również w Polsce. Koncertowała u nas wielokrotnie i zapewne będzie ponownie prezentować najnowszą płytę zatytułowaną zagadkowo "Krótkowzroczność".

"Myopia" to czwarty album w dorobku tej niezwykle utalentowanej artystki, na co zwrócono już uwagę na początku jej dziesięcioletniej kariery. Przez ten czas Agnes Obel wypracowała absolutną oryginalność stylistyczną i niezależność.

Podobnie jak takie gwiazdy, jak Laurie Anderson, Tori Amos czy Kate Bush, Obel, absolutnie ich nie kopiując, podąża indywidualną drogą nie oglądając się na mody. Niniejszy album powstał w prywatnym studio artystki w Berlinie, a pewne partie instrumentalne wzbogacili skrzypek i wiolonczeliści.

Agnes Obel uwodzi nas przede wszystkim niezwykle uduchowionym i zmysłowym głosem, który poddany delikatnemu pogłosowi przenosi nas w inny wymiar. W akcie tworzenia i preparacji stara się odizolować maksymalnie od otoczenia, przez co owoce jej pracy mają tak niekonwencjonalny wymiar.

Przypisanie jej twórczości do konkretnego stylu jest właściwie niemożliwe. Cały materiał jest niezwykle starannie zmiksowany, tworząc niezwykle homogenną i zachwycającą całość.


Deutsche Grammophon & Blue Note/Universal

Cezary Gumiński
Cezary Gumiński
Dziennikarz muzyczny i krytyk jazzowy, od 1997 r. współpracuje z magazynem AUDIO. Pisał o muzyce również na łamach magazynów "Jazz", "Jazz Forum", "Machina", "Muza" i "Jazz & Classics". Prowadził audycje i był gościem w PR Pr. 2, Kolor, Radiostacja, Radio Jazz. Był zagorzałym propagatorem kwadrofonii i do dziś słucha z czterech kolumn. Muzyka w jego domu rozbrzmiewa nieustannie, również ze szpulowego magnetofonu. Jest bardziej melomanem niż audiofilem. Najbardziej gustuje w fuzjach jazzu, rocka, etno i klasyki.
Zobacz artykuły autora
Gatunki muzyki
Podobne brzmienie
logo logo